מייקל דל תרם 36 מיליון דולר לסיוע בעקבות הוריקן הארווי
איל הטכנולוגיה, שגדל ביוסטון לפני הקמת החברה שלו - דל טכנולוגיות, התחייב לתרומה הגדולה ביותר עד כה שנועדה לסייע למאמצי ההצלה והשיקום לאחר נזקי ההוריקן המחרידים
מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies) הודיע כי הוא ואשתו, סוזן, יתרמו 36 מיליון דולר מכספי הקרן שלהם, Michael & Susan Dell Foundation, בכדי לסייע לשיקום נזקי אסון הוריקן הארווי (Hurricane Harvey).
"היקף הטרגדיה האנושית הוא חסר תקדים", אמר דל, שבילה את 14 השנים הראשונות לחייו ביוסטון שבטקסס, בראיון טלפוני שקיים עם ה-USA TODAY, יום לפני שהודיע על התרומה. "הדלקתי את הטלוויזיה (בשבוע שעבר – ג"פ) וראיתי שכונה בשם מאיירלנד, שם גדלתי, מוצפת", המשיך דל וסיפר, "אני מכיר את הרחובות האלה היטב, נהגתי לרכוב שם על האופניים שלי כל יום".
לבנות מחדש את הקהילה
בהצהרה על התרומה הענקית, הגדולה ביותר שגויסה עד כה לשיקום נזקי ההוריקן, כתבו בני הזוג דל: "זה הבית שלנו. כולנו נידרש לעבוד יחד, לאורך זמן, בכדי לבנות מחדש את קהילות טקסס שלנו".
קרן דל תרים בתחילה תרומה של 18 מיליון דולר ותשווה ב-18 מיליון דולר נוספים כשתרומות נוספות יגיעו, כשמטרת המגייסים היא להגיע לאיסוף סכום סופי של 100 מיליוני דולרים.
ג'אנט מאונטיין, מנכ"לית קרן דל, אמרה כי הקרן תתמקד תחילה במאמצי הסיוע הראשוניים, ולאחר מכן בעבודת ההבראה שתתקיים, כמו גם בפרויקטי בנייה מחדש לטווח ארוך. "אנחנו מתכוננים לחודשים על גבי חודשים של בנייה מחדש", אמרה בראיון. "אנחנו רוצים לוודא שיש לנו משאבים למימון כל השלבים האלה".
"אנו שבורים", כתבה סוזן דל בהצהרה. "מייקל ואני שנינו מטקסס, והרחוב שהוא גדל בו, עכשיו מתחת למים. אנחנו רוצים שכולם יידעו שנעסוק בזה למשך זמן רב בכדי לתמוך במשפחות ובקהילות – השכנים הנזקקים שלנו".
חברות אמריקניות אחרות חוברות למאמצי ההתרמה
מאונטיין אמרה כי היא מקווה שאחרים יתרמו גם הם לצד דל, ואכן מספר תאגידים גדולים כבר התחייבו לתרום מיליוני דולרים להתגייסות – ביניהם, חברת התקשורת וריזון (Verizon) שהתחייבה לתרום 10 מיליון דולר וחברת הרכב טויוטה (Toyota) שבישרה כי תצטרף למאמץ בתקומה של שלושה מיליון דולר.
הענקיות פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google) הגיבו בתוך פחות מ-24 שעות למאמצי הגיוס והצליחו לגייס מיליון דולר כל אחת, בכדי לסייע לנפגעי הוריקן הארווי. אמזון (Amazon) הגיעה למטרה שלה בתוך ימים, ואילו אפל (Apple) תרמה שני מיליון דולר לצלב האדום האמריקני (American Red Cross), גם כן לצורך מאמצי הסיוע לאזור מוכה האסון. כמו כן התחייבה אפל להכפיל את התרומות שיצליחו לגייס עובדיה.
תגובות
(0)