Google Assistant מתרחבת לרמקולים נוספים מלבד ה-Home
התוכנה עומדת להיות מותקנת לא רק על רמקולים מתוצרת חברות אחרות, אלא גם על מכשירי חשמל שונים - מצלמות, מכונות כביסה ומדיחי כלים ועוד ● האם זו הדרך של גוגל להשתלט על השוק? ומה תעשה אפל בתגובה?
גוגל (Google) מרחיבה את פעולת העוזרת מבוססת הבינה המלאכותית שלה, ה-Google Assistant, גם למכשירים אחרים.
החברה הודיעה על הרחבת השירות אל מעבר לגבולות רמקול ה-Google Home שלה עצמה גם להתקני צד שלישי. בין המכשירים שיתמכו בשירות כעת נכללים ה-GA10 של פנסוניק (Panasonic), ה-Zolo Mojo של אנקר (Anker) וה-TicHome Mini של Mobovi. לפי הודעת החברה, מכשירים חכמים של יצרניות נוספות יצטרפו מאוחר יותר השבוע לרשימת המכשור שיפעל עם ה-Google Assistant.
מגוון הגאדג'טים והמכשירים שעליהם תפעל ה-Assistant מעכשיו מתאפיינים במראה שונה לכל רמקול, אבל מה שמבדיל אותם בעיקר מה-Google Home הוא שיש להם יכולות איכות צליל משופרות. פה נכנסת גוגל לזירה שבה שלט בגאון עד כה ה-Homepod של אפל (Apple).
גוגל מקווה שההתרחבות הזו תספק לה אפשרות להתחרות בהצלחה גם עם אלקסה (Alexa) של אמזון (Amazon), שמתכננת אף היא להכניס את שירות העוזרת שלה למגוון רחב של מוצרי חומרה של צד שלישי והודיעה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), כך שאלקסה "תדבר" עם העוזרת האישית מבית הענקית מרדמונד, קורטנה (Cortana).
לא עוצרת ברמקולים
בכל מקרה, גוגל לא מתכוונת לעצור ברמקולים. באירוע IFA, שמתקיים בימים אלה בברלין, הודיעה החברה שבכוונתה לשים את Assistant גם במכשירי חשמל שונים כמו מצלמות מחוברות, מכונות כביסה חכמות ועוד.
מאחורי הבחירה של גוגל לאפשר לאחרים לעשות שימוש בתוכנה שלה ניצבת התקווה להשתלט על השוק, והיא נובעת מתוך האמונה שיש צרכנים רבים שיבחרו במכשור זול ממותגים שונים, שעליו פועלת ה-Assistant, יותר מאשר ברמקול חכם ויקר כמו ה-Homepod של אפל.
הגלישה לעבר מוצרים שונים, ולא רק רמקולים, מראה, כך על פי הערכות, על רצון להתפשטות בתחום התוכנה על פני התפשטות בתחום החומרה. דמיינו מצב שבו אתם יכולים לומר בפשטות: "‘Ok Google, תכבסי לי את הבגדים". התסריט הלכאורה דמיוני הזה עומד לקרום עור וגידים כנראה כבר השנה, כשגוגל מדברת על שיתוף פעולה עם חברות כמו LG ויצרניות מכשור חשמלי אחרות, לצורך כך. הכוונה היא שמיליוני או מיליארדי משתמשים יוכלו בתוך זמן קצר יחסית לשלוט על מכלול מכשירי החשמל המגוונים שלהם – מכונות כביסה, מייבשים, מדיחי כלים, שואבי אבק ועוד – באמצעות פנייה לעוזרת החכמה מתוצרתה של גוגל.
זה בהחלט הופך למרוץ צמוד של ספקיות העוזרות הקוליות למיניהן. כדאי עם זאת לזכור שלאמזון ולגוגל יש מוטיבציה חזקה להוביל בשוק גם מאחר שהעסקים שלהן מונעים על ידי איסוף נתונים. יהיה מעניין לראות איך תבחר אפל לשחק את המשחק עם העוזרת האישית שלה, סירי (Siri). האם יש סיכוי שיצרנית ה-iPhone תשים את סירי על מוצרי חומרה מתוצרת צד שלישי?
תגובות
(0)