רובוט חדש מדווח על "מה שחם ברשת"

סטארט-אפ ישראלי מתקדם בשם טייקי מציע שימוש חינם בבינה מלאכותית אשר מספק מידע על מוצרים, תכנים וטרנדים פופולריים שמסתתרים במרחבים האינסופיים של האינטרנט

להחליף תהליכים ידניים. אילוסטרציה: Farbentek/BigStock

רובוט חכם, פיתוח של סטארט-אפ ישראלי, עושה שימוש בבינה מלאכותית בכדי לאתר את הנושאים החמים באינטרנט בתוך פילוח לפי סוגי קהלים. הבינה המלאכותית מחליפה למעשה את כלי הסקירה הישנים, שבהם מרבים להשתמש ואשר מוגבלים לביצוע מדגם של אלפי אנשים, בעוד שהטכנולוגיית החדשנית מודדת בזמן אמת את ההעדפות של מאות מיליוני גולשים.

הטכנולוגיה שפותחה על ידי חברת טייקי (Taykey) גייסה עד כה 32 מליון דולר, מסקויה קפיטל ישראל, מקרן אינוביישן אנדברס (Innovation Endeavors) של יו"ר גוגל (Google) אריק שמידט, מקרן מארקר (Marker LLC) ומהתאגיד היפני סופטבנק (SoftBank). החברה מעסיקה כ-70 עובדים עם מרכז פיתוח בישראל.

מה אמהות הכי רוצות ובמה חושקים המוזיקאים?

יכולות הרובוט מבוססות על איסוף וניתוח מידע ממיליארדי פעילויות שונות בזמן אמת – למשל, ניתוח כתבות באתרי חדשות, ניתוח תגובות גולשים, ניתוח סרטונים ופעילויות ברשתות חברתיות. כך למשל ניתן לבצע ניתוח מעמיק באמצעות המערכת לצורך בדיקה של השחקנים שהכי משכו את עניינם של חובבי הקולנוע בחודש האחרון. באמצעות הפיתוח נמצא, למשל, כי אימהות מתעניינות ביציאה לנופש וחופשה פי 3 יותר מכלל הציבור, ושהנושא המעניין ביותר את חובבי המוזיקה הוא השקת אייפון חדש.

לדברי עמית אבנר, מנכ"ל ומייסד טייקי, הנגשת הטכנולוגיה המתקדמת ללא תשלום יכולה לסייע לעסקים קטנים, "אנו בעידן שפרסום במערכות כמו פייסבוק (Facebook) הפך לעממי. כמעט לכל בעל עסק זעיר יש נוכחות ברשת. הבינה המלאכותית תחשוף בפניהם מה מעניין את קהל היעד של העסק וכך תכוון ליצירת תוכן מותאם יותר ללקוחותיהם".

לדבריו, בניגוד לכלים החינמיים של גוגל ופייסבוק, המודדים ומציגים את הנושאים המעניינים את כלל האוכלוסייה, הפיתוח של טייקי מגלה לבעלי עסקים מידע ממוקד על לקוחותיהם.

הפיתוח יתאים במיוחד, מן הסתם, למשרדי פרסום הנוהגים לקבל החלטות על-פי סקרי דעת קהל. אלו יוכלו להיעזר בטכנולוגיה החדישה בכדי להתאים את תוכן הפרסומות לפי סוגי התוכן האהובים על קהל היעד, או לדעת באיזה סרטים באילו תכניות טלוויזיה או אירועים כדאי לפרסום בכדי להגיע לקהל היעד שבו הם מעוניינים. בנוסף עשוי החידוש לעניין גם גולשים סקרנים שמתעניינים בטרנדים ובמגמות שולטות.

הכלי מוצע כעת לשימוש חינמי למעוניינים ונגיש לשימוש באתר הבית של טייקי בעבור משתמשים הנרשמים לשירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים