הנמר במטוס החלומות של אל על – חלק ב'
הדרימליינר הראשון נחת בנמל התעופה בן גוריון עם בכירי אל על עליו ● הנמר יצא לבדוק את המילה האחרונה בצי המטוסים של חברת התעופה הלאומית
טיסות הן כבר דבר שבשגרה, בפרט במדינה כמו ישראל, שבה מספר הטיסות והנוסעים הולך ועולה משנה לשנה. אלא שדבר כמו הדרימליינר עוד לא ראינו. אנחנו רגילים למטוסי הבואינג (Boeing) האחרים ומי מאתנו שטס בחברות זרות – גם לאיירבאס (Airbus), אבל הרכש החדש של אל על הוא הרבה מעבר לזה.
מדובר במטוס גדול מימדים ומרובה מושבים, עם מערכות מהמשוכללות ביותר הקיימות. אל על רכשה 16 מטוסים כאלה, מדגם 787, שיחליפו את מטוסי הג'מבו הוותיקים מדגם 747-400 ובהמשך גם את צי מטוסי ה-767.
המטוס הראשון מבין ה-16 התקבל לפני ימים אחדים בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיע בטיסה ישירה ממטה בואינג בסיאטל, ארצות הברית, שם קיבלו אותו אלי דפס, יו"ר אל על, תמי מוזס בורוביץ', סגנית יו"ר הדירקטוריון, ודוד מימון, מנכ"ל החברה. עוד היו על המטוס נציגי הנהלת ועובדי בואינג, ובראשם ריי קונור, סגן יו"ר בואינג העולמית; סטיב הייזי, נשיא ALC; ד"ר הילר מארק, מנכ"ל יצרנית המושבים ריקארו; ואורחים רבים נוספים מהארץ ומהעולם. בסך הכול השקיעה החברה ברכישת המטוסים יותר מ-1.25 מיליארד דולר.
המטוס התקבל בטקס חגיגי ובינלאומי, במעמד שר התחבורה, ישראל כץ; השר הבריטי לענייני המזרח התיכון ופיתוח בינלאומי, אליסטר ברט; שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן; שגריר ברזיל בישראל, פאולו סיזר מיירה דה וסקונסלוס; וראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי – שהמטוס הראשון ייקרא על שם עירו.
את הטיסה הובילו קברניט נועם דורון, מנהל פרויקט 787, קברניט אלי נרי, קברניט רועי בנימיני וקצין ראשון אריאל להב.
אירוע הנחיתה כלל, כמיטב המסורת, את טקס ההסלנה – התזת סילוני מים על המטוס החדש, באמצעות כבאיות.
השר כץ אמר כי "רכישת מטוסי הדרימליינר היא ביטוי להתפתחות אל על ולהשתלבותה במדיניות השמיים הפתוחים, כמו גם ובמקביל לעומק היחסים האזרחיים ויחסי הסחר בין ישראל לארצות הברית".
מימון ציין ש-"היום הוא יום חג לאל על, שיאה של תנופת ההתחדשות אותה התחלנו לפני שנה וחצי בעת רכישת 16 המטוסים החדשים מבואינג. אנחנו יוצאים לדרך חדשה עם מטוס הדרימליינר הראשון. הגעתם הצפויה של מטוסי ה-787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות, שתכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה. קבענו לעצמנו רף גבוה מאוד של מצוינות שירותית ומוצרית על מנת להתמודד בזירה התחרותית ולהיות הבחירה הראשונה והמועדפת של הנוסעים – אל ומישראל. הצטיידות זו מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על".
לחלק א' לחצו כאן.
תגובות
(0)