תשלומי גוגל לאפל הוכפלו פי שלושה מ-1 ל-3 מיליארד דולרים השנה

גוגל ואפל מקיימות יחסים סימביוטיים שלרוב אין עליהם זרקור - ענקית החיפוש משלמת ליצרנית הניידים הפופולריים מיליארדים בכדי שזו תקבע את מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל במכשיריה. האם הקשר הזה כאן כדי להישאר?

אפל וגוגל - סימביוזה

גוגל (Google) משלמת מיליארדי דולרים כדי להישאר ברירת המחדל של מנוע החיפוש במכשירי ה-iPhone וה-iPad, כך לדברי חברת ניהול ההשקעות האמריקנית ברנשטיין (Bernstein). החברה סבורה, כי גוגל תשלם השנה לאפל (Apple) כ-3 מיליארד דולרים, לעומת מיליארד אחד רק לפני שלוש שנים, וכי תשלומי הרישוי של גוגל מהווים נתח נכבד מעסקי השירותים של אפל.

אפל מטפחת את עסקי השירותים שלה כפלח צומח של החברה, וציינה כי היא מצפה שהתחום הזה בחברה יהיה בקרוב גדול בפני עצמו, כמו חברת Fortune 500.

"לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט ידוע, שגוגל שילמה לאפל מיליארד דולר ב-2014", אמר א.מ. סאקונאג'י, אנליסט בחברת ברנשטיין, "ואנו מעריכים שסך התשלומים שתשלם גוגל לאפל בשנת 2017 יעמוד על כ-3 מיליארד דולרים. בהתחשב בכך שהתשלומים של גוגל מהווים כמעט כולם רווח מבחינת אפל, משתמע מכך, שחלקה של גוגל יהווה 5% בסך הרווח התפעולי של אפל, ועשוי להוות 25% מהצמיחה ברווח התפעולי של אפל במהלך השנתיים האחרונות".

בחברת ניהול ההשקעות מציינים גם יתרונות וגם חסרונות בתשלומים האלה. סאקונאג'י ציין כי גוגל עשויה להחליט לסגת מתשלומי הרישוי לאפל, אם היא תרגיש בטוחה דיה שמנוע החיפוש שלה פופולרי כל כך שאפל מראש לא תכלול שום אפשרות אחרת כברירת מחדל. מנגד, מכשירי iOS של אפל תורמים כ-50% מהכנסות החיפוש הסלולרי של גוגל ומשמעות העניין, לדברי סאקונאג'י, היא שגוגל עשויה לחשוש להיפרד מעסקת הרישוי עם אפל, ו"במקרה כזה זהו מצב win-win לשתי החברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים