החבר'ה הטובים מול ה-"חבר'ה" הרעים

מפגש בין איש יחידית המודיעין של פלס"ר גולני לשני מפקדים בכירים ב-8200 הוליד סטארט-אפ שעוסק בתחום המתקפות הממוקדות ● סיפורו של יזם שהתחיל בחברת תוכנה, עבר בצ'ק פוינט והתקדם לחברה משלו בעולם הסייבר

14/08/2017 13:33
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

האורח שלי הפעם במדור הוא עופר ישראלי, שכבר עבר דרך ארוכה בעולם היזמות וההיי-טק: עוד בגיל 16 הוא הקים, ביחד עם חבר, חברה בשם PureSoft, שסיפקה שירותי פיתוח תוכנה לחברות אמריקניות. הלקוחות שלהם הגיעו דרך פרסום עצמי שעשו בקבוצות שונות באינטרנט. בשלב מסוים הם קיבלו התראה שעליהם לשנות את שם החברה כיוון שיש כבר חברה אחרת באותו שם. כך למדו שני הצעירים שכשמקימים חברה – צריך לרשום אותה.

אחרי שסיים את שירותו הצבאי ביחידת המודיעין של פלס"ר גולני הלך ישראלי ללמוד פיזיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון. עוד במהלך הלימודים הוא הצטרף לצ'ק פוינט (Check Point), שם התקדם לתפקיד ראש צוות והוביל פיתוח של מוצרים שונים. אחרי כמה שנים בצ'ק פוינט החליט ישראלי שהגיע הזמן להקים (עוד) משהו משלו. הוא עזב את החברה, שהייתה כבר אז חברת ענק, עוד לפני שהיו לו רעיון ושותפים לדרך.

יוצא המודיעין של פלס"ר גולני ויוצאי 8200 בחברה אחת

ישראלי חשב שרעיון הוא הדבר המשני בהקמת חברה ושהדבר היותר חשוב הוא למצוא שותפים מתאימים. אחד האנשים שפגש בזמנו היה דורון אלטר, שהיה שותף בקרן Innovation Endeavors. אלטר הציע לישראלי להיפגש עם שני אנשים: נדב צפריר, שהיה מפקד יחידה 8200, וישראל גרימברג, שהיה מפקד יחידת הסייבר ב-8200. השניים בדיוק גיבשו את רעיון הקמת Team 8, שתשקיע ותתמוך בסטארט-אפים בתחום הסייבר. החיבור בין ישראלי, צפריר וגרימברג נוצר והם החליטו לצאת לדרך משותפת.

השלושה בחרו להתמקד בעולם המתקפות הממוקדות – קבוצות שמשקיעות משאבים רבים (אנשים וכסף) על מנת לתקוף ארגונים מסוימים כדי להוציא מהם מידע ספציפי או לגרום להם לנזק נקודתי. זו בעיה שגדלה משנה לשנה וכבר נרשמו במסגרתה כמה מתקפות בולטות, בהן על טארגט (Target), הום דיפו (Home Depot), ג'יי.פי מורגן (JP Morgan), סוני (Sony) ועוד מקרים רבים. הם ראו שיש כאן הזדמנות גדולה מבחינת השוק ואתגר רב מבחינה טכנולוגית. לחברה שהקים ישראלי בעקבות אותו מפגש קראו illusive networks.

מאז הקמתה גייסה illusive networks סכום של 30 מיליון דולר. החברה מונה כ-65 עובדים ומספקת פתרונות להגנה מפני מתקפות סייבר לעשרות לקוחות ברחבי העולם.

"אני חושב שבחייו של סטארט-אפ יש אינסוף אתגרים. איפה שלא תסתכל יש אתגר", אמר ישראלי בראיון לבלוג יזמות או למות. "אחד הדברים היותר מהותיים בעיניי זה פוקוס, במיוחד מפני שראינו הצלחה די גדולה די מהר. החלק המאתגר הוא להגיד לא. למצוא מה באמת הפוקוס שלך ולשים לב שאתה מתמקד בו ומשקיע את המאמצים שם על מנת לגדול בצורה מאוד מהירה בתוך אזור זה, ומשם ללכת ולהתרחב הלאה".

לראיון המלא עם ישראלי באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים