רוצים לחדור לשוק האמריקני? כמה עצות בשבילכם
גיל בן ארצי ושולי גלילי הקימו קרן שמסייעת ליזמים למצוא לקוחות, שותפים ומשקיעים בארצות הברית בכלל ובעמק הסיליקון בפרט ● בראיון למדור מסביר בן ארצי איך תוקעים יתד בשוק האמריקני בצורה הנכונה
רבים מהיזמים רוצים להגיע עם הפיתוחים שלהם לארצות הברית. האפשרויות בה אולי לא בלתי מוגבלות, אבל הן רבות מאוד, יותר מאשר בשוק הישראלי. אלא שבשביל זה כדאי שיהיו לאותם יזמים משקיעים ולקוחות מקומיים.
אורח המדור הפעם הוא גיל בן ארצי. הוא הכיר את שולי גלילי ב-2006, באחת התוכניות שהיא הקימה עבור סטארט-אפים ישראליים. התוכנית התקיימה במסגרת גוף ללא מטרות רווח בשם לשכת המסחר קליפורניה-ישראל (CICC), אותה הקימה במטרה לגשר בין חברות היי-טק ישראליות שהגיעו לארצות הברית למשקיעים אמריקניים. באותה העת היה בן ארצי חלק מקבוצת המיזוגים והרכישות של יאהו (Yahoo) בארצות הברית. בחמש השנים שלאחר מכן, השניים שיתפו פעולה בכך שהפנו האחד לשנייה סטארט-אפים ישראליים שהגיעו לארצות הברית ועזרו להם.
עם השנים הם ראו שיש בארץ יזמים מוכשרים שרוצים להגיע לארצות הברית בשלבים מאוד מוקדמים אבל אין להם את הידע איך לחדור לשוק האמריקני. אז הם החליטו להקים קרן השקעות בשם UpWest Labs, שתעזור לאותם יזמים למצוא לקוחות, שותפים ומשקיעים, ותסבייע להם לצמוח בארצות הברית. השניים התיישבו בקפה הלל שבשדרות רוטשילד (שמאז הוחלף בבית מלון ובבית קפה אחר) ונפגשו עם מאות יזמים ישראליים. היזמים שנבחרו למחזור הראשון של הקרן שהקימו נחתו לבית גדול שגלילי מצאה ושכרה עבורם בעמק הסיליקון.
מאז הקמתה בסוף 2011 השקיעה UpWest Labs ביותר מ-70 חברות ישראליות. חלק מהיזמים של החברות המצליחות שהשקיעו בהן התארחו אצלנו בפודקאסט, כמו רן קראוס מ-Airobotics, תומר וינגרטן מ-SentinelOne ועוז אלון מ-HoneyBook.
בראיון מספר בן ארצי על הקרן ומשיא כמה עצות מה כדאי לדעת לפני שנכנסים לשוק האמריקני ואיך עושים את זה נכון.
רוצים גם אתם לתקוע יתד בארצות הברית? שלחו מייל לבן ארצי.
להאזנה לראיון המלא באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.
תגובות
(0)