אחרי ג'ף בזוס: אלמנתו של סטיב ג'ובס קונה עיתון

לורן פאואל רכשה את השליטה באטלנטיק באמצעות קולקטיב אמרסון, שהיא משמשת נשיאה שלו ● מי שמכר לה את השליטה, אחד הברוקרים החזקים בוושינגטון, יישאר עם מניות מיעוט, אולם הוא ככל הנראה ימכור לה אותן בעתיד

לורן פאואל-ג'ובס, נשיאת קולקטיב אמרסון. צילום: Excellent Photo, BigStock

בהתחלה היה זה ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), שקנה את הוושינגטון פוסט (Washington Post), ועכשיו זו לורן פאואל-ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס, שקונה עיתון – את האטלנטיק (Atlantic).

העיתון הודיע לפני ימים אחדים כי הקולקטיב אמרסון (Emerson) רכש את העיתון – מה שיכול להישמע כעוד עסקה לרכישת אמצעי תקשורת, עד שמגלים שנשיאת אותו קולקטיב היא פאואל-ג'ובס – כאמור, אלמנתו של המייסד האגדי של אפל (Apple).

פאואל-ג'ובס וצוות הקולקטיב קנו את השליטה מדיוויד ברדלי, ברוקר חזק בוושינגטון, שרכש את העיתון ב-1999. ברדלי אמר לעובדי העיתון כי פאואל וצוותה הם המשקיעים היחידים שאיתם הוא הגיע להבנות, מתוך 600 משקיעים פוטנציאליים שהוא ואנשיו חשבו עליהם. בעל השליטה הקודם ימשיך להחזיק במניות מיעוט בעיתון וימשיך לנהל אותו בשלוש עד חמש השנים הקרובות. לאחר מכן הוא צפוי למכור את מניותיו באטלנטיק לקולקטיב אמרסון. כמו כן, הבכירים בעיתון יישארו בתפקידים שלהם.

יצוין כי פאואל-ג'ובס ואנשיה החליטו שלא לקנות את השליטה על הרכוש של אטלנטיק מדיה (Atlantic Media), שכולל, בין השאר, את אתר Quartz, שעוסק ב-"כלכלה הגלובלית החדשה", כפי שהוא מצהיר.

קולקטיב אמרסון עוסק בסיוע בתחומים כמו הגירה וחינוך, כמו גם ב-"נתינת קול לאלה שייתכן שלא נשמעים", כפי שכתוב באתר הארגון. בהצהרה שכתבה ציינה פאואל-ג'ובס שראלף וואלדו אמרסון, מייסד במשותף של האטלנטיק, "נתן השראה לשם ולמשימה" של הקולקטיב. היא בירכה את העובדה שמטרתו של העיתון היא "לעסוק בשוויון לכל בני האדם; להגן על הרעיון האמריקני; לחגוג את התרבות והספרות האמריקניות; ולסקר את הניסיון הנפלא, ולעתים המבולגן, של הדמוקרטיה שלנו".

הניסיון הכושל של אחד ממייסדי פייסבוק

האטלנטיק הוא עיתון ותיק ביותר – הוא נוסד ב-1857 – ונראה שהוא צעד עם הזמן: יותר מ-80% מההכנסות שלו בימינו לא מגיעות מהפרינט, כי אם מהפעילות הדיגיטלית שלו. בנוסף, אתר האטלנטיק צמח בעשרות אחוזים.

כאמור, פאואל-ג'ובס היא לא אשת ההיי-טק הראשונה, או המעורבת בהיי-טק, שקשורה בקניית עיתון. בזוס רכש את הוושינגטון פוסט ב-2013 ושנה לפני כן עשה זאת כריס היוג'ס, שרכש את הניו רפובליק (New Republic). עם זאת, הניסיון של המייסד במשותף של פייסבוק (Facebook) בעולם התקשורת לא נמשך הרבה זמן וב-2016 הוא מכר את העיתון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים