פייסבוק רוכשת סטארט-אפ שמתמחה בבינה מלאכותית לבוטים

היעד שאליו מכוונת ענקית המדיה החברתית ברכישת Ozlo הוא יצירת שירות לקוחות מורכב ומלא שיעניקו בוטים במסנג'ר

פייסבוק מוסיפה לעצמה בינה מלאכותית. צילום אילוסטרציה: Profit_Image, BigStock

פייסבוק (Facebook) אמנם הסתבכה השבוע בפרשיית בינה מלאכותית מטרידה במיוחד, אבל למרות זאת, אין בכוונתה לנטוש את העיסוק בתחום החדשני והמתקדם. כעת מודיעה הענקית כי היא רוכשת את סטארט-אפ הבינה המלאכותית Ozlo, מתוך כוונה להכניס יכולות AI לתוך המסנג'ר (Messenger) שלה, שמתגאה ביותר מ-1.2 מיליארד משתמשים פעילים. החברה אישרה את העסקה, אך תנאיה לא נמסרו.

"אנחנו שמחים לקבל בברכה את צוות Ozlo בזמן שבו אנחנו בונים חוויות מרתקות לתוך המסנג'ר, שמופעלות על ידי אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה", כתב דובר פייסבוק בהצהרה לתקשורת.

Ozlo, שבסיסה בפאלו אלטו שבקליפורניה, ושנוסדה על ידי צ'ארלס ג'ולי באוקטובר האחרון, כתבה באתר האינטרנט שלה כי צוותה "בנה גרף ידע המכיל יותר משני מיליארד ישויות, ויצר טכנולוגיה של בינה מלאכותית שמשתמשת בנתונים אלה בכדי להבין ניואנסים מהעולם האמיתי".

ניואנסים אלה, על פי אתר Recode, כוללים שאלות מורכבות שהתשובות להן אינן כן או לא, כמו התהייה האם עסק מסוים מתאים לארח קבוצה של אנשים.

צ'טבוטים שיודעים לנהל משא ומתן

באפריל השיקה פייסבוק את M – בוט בינה מלאכותית שעוזר למשתמשים ב-Messenger ושהציע עד כה פונקציונליות מוגבלת.

"זוהי רק ההתחלה של M", כתבו אז מנהלי המוצר בפייסבוק, לורן לנדובסקי וכמאל אל מג'אהד, בהודעה בבלוג. "צפו לראות יותר ויותר חוויות מבוססות בינה מלאכותית מענגות ורלוונטיות בשבילכם במסנג'ר בכל יום". מאז, לטענת החוקרים של פייסבוק, נעשתה התקדמות באימון צ'טבוטים לניהול משא ומתן.

למעשה, הופכת פייסבוק את פלטפורמת ההודעות המידיות שלה למקום שבו אנשים יכולים לתקשר בקלות לא רק עם בני אדם אחרים, אלא גם עם בתי עסק. עם זאת, מנהלי פייסבוק מתעקשים כי המונטיזציה של מסנג'ר תהיה "איטית ומכוונת".

לעת עתה לא ברור בדיוק על מה יעבוד הצוות של Ozlo בפייסבוק, אבל יש המניחים כי גרף הידע של Ozlo יכול לשמש כעמוד השדרה של M.

מספר רכישות שבוצעו באחרונה על ידי חברות טכנולוגיה גדולות אחרות נועדו כדי להגדיל את יכולות המענה החכם שמבוסס על מאגרי מידע שכאלה. אפל (Apple), למשל, רכשה לפני זמן מה את Lattice Data במטרה לסייע בהמרת נתונים לא מובנים לתוך גרף ידע הניתן להערכה, כשגם היא מכוונת לאספקת תשובות רלוונטיות לשאלות המשתמשים על ידי מענה רובוטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים