עולם הקולנוע: האימוג'ים פופולריים, אבל לא ניצחו את דנקרק

אימוג'י: הסרט של סוני, הוכנע על ידי סרט המלחמה דנקרק של נולן והאחים וורנר, ובכל זאת עלה על הציפיות ● הסרט מוקרן בארץ החל מהשבוע - כבר ראיתם?

Emoji Movie. צילום: יח"צ

כולם אוהבים את סמלי האימוג'ים הקטנים והחביבים אבל איך יילך להם במבחן הקופות של בתי הקולנוע?

לאחר השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית ובקנדה, מתפרסמים הנתונים שמעידים על כך ש-"אימוג'י: הסרט" (Emoji Movie) של אולפני סוני (Sony) הגיע רק למקום השני ברשימת רבי המכר, עם הכנסות של 25.7 מיליון דולר "בלבד", לעומת הכנסותיו של דנקרק – סרט הדרמה העוסק במלחמת העולם השנייה, של הבמאי המוערך כריסטופר נולן ובהפקת האחים וורנר (Warner Bros. Entertainment), שזה לו שבוע ההקרנה השני – שהכנסותיו השבוע הגיעו ל-28.1 מיליון דולר.

לשני הסרטים חזו האנליסטים הצלחה בדמות 25-30 מיליון דולר ושניהם עלו עליה, אם כי מפיקי "אימוג'י: הסרט" ציפו ל-20 מיליון דולרים בלבד כך שהם כנראה התאכזבו לטובה, למרות שיזדקקו עדיין לעוד "מעט" צופים בכדי לכסות את עלות הפקת הסרט שעמדה, כך על פי אנשים המקורבים לאולפני סוני, על כ-50 מיליון דולר לפני השיווק.

"אנחנו לא יכולים להיות מאושרים יותר מתחילת ההקרנות של הסרט שיש לו רעיון נועז באמת", אמר אדריאן סמית', מנהל ההפצה של האולפנים. סמית' ציין שהסרט עלה על הציפיות ממנו.

אמירה חברתית נוקבת או סרט ריקני?

אימוג'י: הסרט, הוא סרט אנימציה ממוחשבת שמתרחש בתוך אפליקציית מסרים מידיים. העולם הנסתר של הסרט רוחש בעיר טקסטופוליס, ששוכנת למעשה בפנים המכשיר הנייד, ושבה מתגוררים סמלי האימוג'י.

בעולם האימוג'ים לכל סמליל יש הבעת פנים אחת בלבד, למעט אימוג'י אחד ששמו ג'ין ושנולד במתכונת meh – נטול כל הבעות ורגשות – אבל מנסה כל העת להפוך ל-"נורמלי" וחד-הבעה כמו כל אחיו. יחד עם חבריו האימוג'ים הוא יוצא למסע בין היישומים השונים במטרה לאתר את הקוד שיתקן אותו ויהפוך את הבעתו לקבועה, אבל לבסוף זוכה במכלול הבעות נדיר, עשיר וממלא באושר.

הדעות על הסרט חלוקות – אחדים מהמבקרים אמנם שותפים לדעתו של תומר קמרלינג מ-mako, שטוען שהסרט הוא "מעשייה שמשלבת אמירה חברתית על הציפיות שלנו ושל החברה מאיתנו, אמירה נון-קונפורמיסטית שמעודדת ילדים להיות מי שהם רוצים להיות ואפילו אמירה פמיניסטית נוקבת". אולם רבים אחרים, בעיקר בארצות הברית, העניקו לסרט אימוג'י זעוף פנים וטענו כי הוא ריקני ומשמים. הקהל מצידו דירג את הסרט בציון B במדד ה-CinemaScore, שנחשב נמוך לסרט אנימציה.

באופן פרדוקסלי, לפני שנתיים, ביולי 2015, ניצחו אולפני ההנפשה של סוני במלחמת ההצעות מול האחים וורנר ופראמאונט (Paramount Pictures Corporation) וקיבלו את הזכויות להפקת סרט אנימציה על האימוג'ים, שמבוסס על תסריט של אריק סייגל וטוני לאונדיס, שגם ביים את הסרט.

ביום האימוג'י של שנת 2016, נחשף שטי. ג'יי. מילר, כוכב "סיליקון ואלי", ידבב את הדמות הראשית ג'ין, ובהמשך לוהקו גם פטריק סטיוארט, אנה פריס וג'יימס קורדן לצוות המדבבים. בדצמבר 2016 שונה שם הסרט מ-Emojimovie: Express Yourself לשמו הנוכחי.

כעת, ולקראת המשך ההקרנות, נשאלת השאלה האם המבקרים ישפיעו על הקהל ויגרמו לחלקו שלא להגיע לראות את הסרט: אימוג'י, או שאהבת האימוג'ים וגם תקופת הקיץ והחיפוש אחר אקשן תרבותי יביאו בסופו של עניין להצלחת הסרט בקופות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים