מייסד PayPal משיק חברה שתגייס כספים לפרויקט החלל SpaceX

לוק נוסק למעשה בוחר לייצר שיתוף פעולה עם המיזם האמריקני לשירותי שיגור לחלל ולפיתוח חלליות מטען וחלליות מאוישות ועוזב את קרן ההון סיכון שלו לשם כך

לוק נוסק, מייסד-שותף ב-PayPal. צילום: ויקיפדיה/Wavefront3

על פי דיווח של ארגון החדשות Axios, לוק נוסק, מייסד-שותף ב-PayPal ושותף ב-Founders Fund – עזב את החברה שלו בכדי להקים את גיגאפונד (Gigafund). החברה החדשה תתמקד בגיוס השקעות הון ל-SpaceX של אילון מאסק, שנוסדה ב-2002 על ידי היזם האמריקאי־קנדי וממוקמת בהות'ורן שבקליפוניה.

במסמכים שהוגשו בסוף השבוע לוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות ה-SEC (ר"ת The United States Securities and Exchange Commission), נרשם נוסק כחבר בהנהלת גיגאפונד, שמשרדיה הראשיים ממוקמים ברדווד סיטי שבקליפורניה.

במסגרת ההגשה הופיע גם שמו של סטיבן אוסקוי כמי שיהיה חלק מהנהלת גיגפאונד. בלינקדאין (LinkedIn) רשום אוסקוי כשותף בפרויקט Funders Fund.

עומד להשיק מאמץ חדש

בהצהרה לתקשורת אמר דובר SpaceX, ג'ון טיילור, כי "למרות שאנו מאחלים ללוק הצלחה במאמציו החדשים, אין ערובה להשקעות עתידיות ב-SpaceX או בכל חברה אחרת הקשורה לאילון".

בעוד שב-Founders Fund הוביל נוסק השקעות ב-SpaceX, הוא היה גם חבר בצוות המייסדים של PayPal, יחד עם מאסק והיזם פיטר ת'יל, שגם הוא שותף ב-Founders Fund. בריאן סינגרמן, שותף ב-Founders Fund, אישר בהצהרה כי נוסק עזב את קרן ההון הסיכון, אך רק אמר כי הוא עומד להשיק "מאמץ חדש".

"המחויבות הבלתי מעורערת שלו ליזמים והתשוקה לטכנולוגיה עיצבו את האתוס המייסד של Founders Fund", אמר סינגרמן. "אנחנו אסירי תודה על התרומה שלו ומאחלים לו כל טוב".

SpaceX, שהיא חברה פרטית, הוערכה החודש ב-21.2 מיליארדי דולרים, על פי Equidate, פלטפורמת מסחר מקוונת המתמחה בחברות טכנולוגיה פרטיות גדולות.

בשנת 2015 מכרה SpaceX נתח של קרוב ל-10% מהחברה לגוגל (Google) ול-Fidelity Investments בעבור השקעה של מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים