איתור עובדים באמצעות הרשת: שישה טיפים למעסיק

עובדים טובים נחוצים בכל העת והתחרות על ליבם מתגברת ● אך הטאלנטים המוכשרים לאו דווקא מחפשים עבודה ואולי אתם תצטרכו לחפש אותם ● כך עושים זאת

אלכסיי שלימוב, מנכ"ל איסטרן פיק. צילום: יח"צ

למצוא טאלנטים הנה משימה קשה. עובדים טובים נחוצים בכל העת והתחרות על ליבם מתגברת. התגמול הגבוה שמוכנות לשלם החברות אינו מספיק כדי לקלוט את הטובים ביותר. מה שיכול להועיל בצורה דרמטית על הדרך בה החברה נתפסת בעיני קהל העובדים, היא הפעילות האינטרנטית שלכם.

לפניכם רשימה של שישה עקרונות בעזרתם כל מעסיק בין אם בחברה קטנה ובינונית ובין אם מדובר בגיוס בחברות גדולות יותר, יוכלו לאתר ולגייס את העובדים הטובים ביותר.

שימוש יזום בלינקדאין

אפיק הלינקדאין (LinkedIn) כבר מזמן הפך לדבר שבשגרה בתחומי ההיי-טק. ועדיין, למרבה הצער לא כולם מצאו בו שימוש יעיל.

נדמה כי באחרונה תחומים נוספים מתחילים להיפתח אליו יותר ויותר. הדבר החשוב והפחות שגרתי הוא איתור יזום ופשפוש ידני בין המועמדים. קרי, חברות רבות עושות מאמצעי לינקדאין רחבים ושולחים לחמם על פני המים.

אולם, גישה אחרת מדברת על כך שמנהלים, מגייסים וכל מי שמבקש לגייס עובד מוכשר, ראוי ויעשה חיפוש פרטני ומדוקדק ברשת המדוברת. רק כך ניתן להגיע אל המועמדים הטובים באמת. זכרו הטאלנטים המוכשרים לאו דווקא מחפשים עבודה ואולי אתם תצטרכו לחפש אותם.

שיווק במייל

למרבה האבסורד, אחד הכלים הפחות מקובלים כיום לצורך גיוס עובדים הוא המייל. בשל הצפה של רשתות חברתיות באינטרנט ותדמיתם החדשנית, ומאידך התדמית המיושנת שנוצרה לאפיק המיילים בעניין זה – חברות רבות מפספסות את ההזדמנות בהעברת מסרים בעניין גיוס ואיתור עובדים.

מנעד האפשרויות כיום מציע למגייסים כלים מקצועיים שעוזרים למתג את החברה שלכם בצורה אטרקטיבית ולקרב את המועמדים הטובים ביותר אליכם.

גם היום, בשנת 2017, המייל מהווה אפיק לגיטימי להעברת מודעת דרושים קריאטיבית לקולגות שלכם, לשותפים ולרשימת הדיוור שלכם. משם תגדילו את הסיכוי שהמסר יעבור כל הדרך אל המועמד הנכון עבורכם. זכרו – אל תזנחו אפיק זה.

אומנות הסיפור

כמו בכל תחום, גם פה בכל הקשור לגיוס מועמדים הסיפור שתספרו למועמדים לעבודה, והדרך בה תציגו את החברה שלכם קריטית לגיוס האדם הנכון.

אומנות הסיפור, או בז'רגון המקצועי story telling, מסייעת לבנות מעטפת סיפורית שמוכרת את המותג שלכם (כל מקום עבודה) בצורה אטרקטיבית לעובדים עתידיים. חשבו על סיפור מושך ודאגו להפיץ אותו תחת כל עץ רענן ברשת האינטרנט. רק כך תצליחו למתג עצמכם כיעד תעסוקתי שווה.

SEO לפרסום דרושים

בעידן הנוכחי אחד הדברים המשמעותיים ביותר עבור כל אדם כמעט, הוא הדירוג במנועי החיפוש. היכולת של חברות להתמקם במקומות הגבוהים ביותר ובהתאם לאסטרטגיה השיווקית, דורשים הבנה מעמיקה של התחום.

גם בעניין פרסום מודעות דרושים נחוץ קידום אורגני איכותי שיבליט אתכם בהשוואה לחברות אחרות. נכון, לעיתים קרובות, על מנת לבסס דומיננטיות בחיפושים, נדרשים גם אנשי מקצוע לעניין, אבל זכרו כי בטווח הארוך פעולות הקידום הללו בעלות ערך מוסף להמשך הצמיחה של העסק שלכם.

קריאטיביות ברשתות החברתיות

היום כבר לא מספיק לפרסם מודעת דרושים בנאלית. הקשב של המועמדים לעבודה כמו גם בתחומים אחרים מאוד מפוזר. על כן, כדי להשיג את תשומת הלב עליכם להמציא ברשת פרסום קריאטיבי, משהו עם חשיבה מחוץ לקופסה, כזה שיגרום לטאלנטים לעצור על המודעה שלכם ולהתעמק בפרטיה.

ניתן ורצוי ללמוד מחברות מקבילות בעולם כיצד הן עושות זאת, ומה הקריאטיביות במקומות אחרים בעולם. שאיבת השראה תסייע לכם להמציא את הבאנר הגדול הבא.

פרסום ממוקד לפי תפקיד ומחלקה

חברות רבות חוטאות בפרסום מפוזר. גם בסגמנט הדרושים, נדרש פרסום ממוקד בהתאם ובחלוקה לתפקידים, מחלקות, אופי התפקיד וכדומה. הרי איש פיתוח אינו דומה לאיש מכירות, תפקיד שיווק אינו דומה לתפקיד ניהולי וכך הלאה.

הפרסום ברשת חייב להיות מקוטלג ולהתייחס לכל חלק בצורה נפרדת. יחד עם זאת חשוב לזכור כי עליהם לשמור על עקביות ורציפות המותג.

הכותב הינו מנכ"ל Eastern Peak ומומחה לבניית אסטרטגית אאוטסורסינג וגיוס בתחום הטכנולוגיה והיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים