תרומה ציונית למהפכת הטלקום והתקשורת

רכישת אינטרוויו לפני עשור הביאה את AT&T להקים בישראל מרכז פיתוח מהגדולים והחשובים שלה בעולם ● ניר שלום, מנהל המרכז, מספר על הפעילות, שהיא עוד גאווה ישראלית

ניר שלום, מנהל מרכז הפיתוח של AT&T בישראל. צילום: יח"צ

לפני 10 שנים רכשה ספקית שירותי הטלפון והתקשורת העולמית AT&T את אינטרוויז הישראלית, שעסקה בפיתוח תשתיות ושירות לשיחות ועידה באינטרנט. סכום העסקה לא פורסם אבל לפי מקורות, הוא עמד על כ-121 מיליון דולר.

בעקבות הרכישה הפכה AT&T את החברה הנרכשת למרכז הפיתוח שלה בישראל, שממוקם בקריית שדה התעופה. המרכז, שהחל עם מספר קטן של עובדי אינטרוויז לשעבר, מעסיק כיום כמה מאות עובדים ונחשב לאחד ממרכזי הפיתוח החדשניים ביותר שיש ל-AT&T ברחבי העולם.

את מרכז הפיתוח מנהל ניר שלום, שהיה מנהל בכיר באינטרוויז וחזר לארץ זמן קצר לאחר הרכישה. עד לפני שנה וחצי, הוא כיהן כסמנכ"ל המו"פ וכיום הוא משמש כמנהל בהצלחה רבה.

שלום לא מסתיר את הגאווה שלו כמי שתורם לתדמית המצוינות של ההיי-טק הישראלי, מעבר לערך המוסף שיש למרכז הפיתוח בארץ עבור החברה האם. "מאז הרכישה עשינו כברת דרך ארוכה. המרכז שלנו בישראל הוא אחד המרכזים המצליחים ביותר וזוכה להערכה רבה בעיני הנהלת החברה", אמר שלום בשיחה עם אנשים ומחשבים במלאות 10 שנים להקמת השלוחה הישראלית.

"AT&T מגדילה באופן קבוע את השקעותיה בישראל", ציין שלום. "היקף הפעילות שלנו צמח בשנה וחצי האחרונה ב-20% והנתון הזה צומח כל הזמן. החברה רואה בנו נכס חשוב מאוד ואנחנו רואים עצמנו כחלק מהאקו-סיסטם של תעשיית ההיי-טק הישראלית, משתפים פעולה ומוכנים לשתף ידע עם גורמים רחבים".

במשך שנים פעל מרכז הפיתוח של AT&T במידה רבה מתחת לרדאר, ללא חשיפה יתרה. אולם לדברי שלום, המרכז נחשב לאחד ממקומות העבודה המבוקשים בארץ.

הוא ציין כי "הפילוסופיה שלנו בכל הקשור לכוח האדם מתמקדת במשולש: התרומה של המרכז לפעילות הגלובלית של החברה, התרומה שלנו לתעשייה הישראלית והעצמת העובדים". שלום המשיך באמרו כי "רמת החדשנות אצלנו מרתקת ויוצרת עניין אצל אנשים רבים. אנחנו מפתחים את העתיד של עולם התוכנה והטלקום. המרכז שלנו דומה לבית ספר לפיתוח תוכנה. גם העולם הזה עובר תהליכי אוטומציה וגם פה אנחנו מובילים מבחינת החדשנות".

מהם מקורות הגיוס שלכם ועד כמה אתם מושפעים ממצוקת כוח האדם בענף?
"אנחנו מגייסים מהנדסים מוכשרים, כדי לייצר את הקאדר של הטאלנטים, כמו גם עובדים בעלי ניסיון, שעוברים הסבה, ולא פחות חשוב, מקפידים לשלב סטודנטים צעירים, שגדלים ומתפתחים איתנו. ההוכחה לרמת המצוינות הגבוהה שלנו היא רמת התחלופה הנמוכה של עובדים, יחסית למה שמקובל בתחום, ואנחנו גאים על כך.

מעבר לזה, אנחנו מקפידים על שילוב עובדים מהמגזרים השונים, כמו חרדים, ערבים ונשים. אנחנו מגייסים כל הזמן והעובד שבוחר לעבוד אצלנו מתחבר לאווירה של הארגון: תשוקה לעבוד בחברה בינלאומית מובילה וחיבור חזק מאוד לתעשייה בישראל".

מהם תחומי ההתמחות של מרכז הפיתוח הישראלי?
"אנחנו משולבים בכל התחומים שבהם החברה רואה את העתיד ומחוללת שם מהפכות. אחת מהן היא מהפכת הרשת, ש- AT&T בולטת בה מזה כמה שנים, ומהותה מעבר מרשת מבוססת חומרה לרשת מבוססת תוכנה. זוהי למעשה הרשת החכמה שהחברות הגדולות עוסקות בה כיום. למיטב ידיעתי, AT&T הייתה הראשונה שהציבה את החזון של הרשת החכמה, ובעקבותיה הולכת כל התעשייה.

תחום אחר שישראל משולבת בו הוא מהפכת הבידור – וידיאו סטרימינג ו-Direct TV. כיום, הצרכנים רוצים חוויית צפייה זהה ברשת, בטלוויזיה, במובייל ובכל רכיב אחר. החיבור של התוכן לתשתית הוא אחד הנושאים שאנחנו עוסקים בו, והוא מאפשר את ההנגשה הנוחה והמתבקשת שהצרכנים מצפים לה כיום. הם רוצים שתהיה להם היכולת לצפות באותה הרמה מכל מקום ובכל רגע. אחד התוצרים של זה הוא היכולת להתחבר לכל פלטפורמה שרוצים ולהוריד משם תכנים, באמצעות כרטיס אשראי. לשם הולך העולם ואני גאה שישראל היא חלק מזה.

עוד תחום שהחברה מתמקדת בו הוא הענן, שעליו יושבת הרשת החכמה. גם בתחום הזה ישראל שותפה מלאה לפיתוחים ואפשר לומר בביטחון ש-AT&T היא אחת השחקניות המרכזיות בו בעולם.

בנוסף, אנחנו תורמים רבות באבטחת ובניתוח המידע. יש ל-AT&T מקורות מידע מגוונים, בהיקפים עצומים, ואחד היעדים שלנו הוא להנגיש טוב יותר את המידע ללקוחות.

תחום נוסף שישראל מובילה בו ב-AT&T הוא האינטרנט של הדברים. החברה מפתחת את Flow designer ליצירת פתרונות אינטרנט של הדברים בצורה פשוטה ונוחה, על ידי גרירת האובייקטים במקום כתיבת קוד. בנוסף, אנחנו מספקים פתרונות רשת משלימים עם רמת אמינות גבוהה, כדי לתת מענה לכל אתגרי הפיתוח".

איך אתה מגדיר את מרכז הפיתוח והיכן היית רוצה שהוא יהיה בעוד 10 שנים?
"אני גאה על כך שמרכז הפיתוח בישראל עומד בחזית הטכנולוגיה בכל תחומי הפעילות החשובים והמתקדמים של AT&T. אנחנו נוגעים בכל תחומי הפעילות של החברה, היכן שהיא רואה את עצמה בעתיד. ישראל נמצאת בכל אחת מהתחנות האלה ומבוצעים פה פיתוחים של מיטב הטכנולוגיות של AT&T.

לגבי העתיד: אין ספק שנשתלב בעידן החדש של הרשת החכמה, עם כל מה שמסביב לו. לשם מובילה החברה את השוק ואנחנו נהיה חלק מזה".

השורה התחתונה: תעשיית ההיי-טק בישראל נשענת בין היתר על פעילות של חברות גלובליות, שפותחות כאן מרכזי פיתוח וחדשנות, כדי לנצל את הרמה הגבוהה של ההון האנושי הישראלי. ענקית הטלקום והטלפוניה AT&T גילתה את זה לפני כעשור, על ידי רכישת חברה ישראלית. אין ספק שהתמורה שהיא קיבלה ומקבלת מהרכישה היא רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים