דרמה בתביעת גוגל נגד אובר: זונחת את רוב טענותיה לגניבת פטנטים

החברה הבת של תאגיד אלפבית המפתחת את המכונית האוטונומית של גוגל טענה כי ענקית שירות הנסיעות גנבה ממנה את רזי היסוד של מנגנון הנהיגה ללא נהג אבל כעת מתמקדת רק בסעיף אחד מטענותיה

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

התביעה המשפטית המתמשכת שהגישה ויימו (Waymo) של אלפבית (Alphabet) כנגד אובר (Uber), בגין גנבה לכאורה של סודות מסחריים על ידי המהנדס אנתוני לבנדובסקי, קיבלה תפנית נוספת ביום ו'. כפי שדווח לראשונה על ידי בלומברג (Bloomberg), וויימו זונחת כעת שלוש מתוך ארבעת ההאשמות בדבר הפרת פטנטים שהגישה כנגד אובר בפברואר 2017.

בכתב התביעה המקורי נטען בזמנו כי המנהל לשעבר של ויימו, אנתוני לבנדובסקי, לקח עמו מידע כשעזב את גוגל (Google) כדי להקים מיזם משאיות אוטונומיות, שכונה אוטו (Otto), שעבר לבסוף לידי אובר. עוד ציינה התביעה שלבנדובסקי הוריד יותר מ-14 אלף קבצי עיצוב חסויים, שכללו גם קבצים שקשורים למה שכינו ב-ויימו LiDAR – מערכת של טכנולוגיה דמוית רדאר, שמכוניות אוטונומיות יכולות למפות באמצעותה את השטח שסביבן – מה שאפשר לאובר ולאוטו להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה שלהן בתחום. "השימוש הלא חוקי בטכנולוגיה זו דומה לגנבה של מתכון סודי מחברת משקאות", ציין דובר ויימו בזמנו, והוסיף ש"מאות מהנדסים של החברה עמלו במשך אלפי שעות, והיא השקיעה מיליוני דולרים, כדי לתכנן מערכת LiDAR ייחודית ובעלת מומחיות ברמה גבוהה".

במסגרת התביעה דרשה אלפבית לעצור את פרויקט המכונית האוטונומית של אובר. בתהליך המשפטי שהתנהל נשלחו אנשי אובר להביא את הקבצים הלכאורה גנובים של לבנדובסקי וכשלו במשימתם זו. לבנדובסקי עצמו פוטר מאובר והלך הביתה. הדברים ככלל לא נראו לטובתה של אובר.

אלא שכעת אנו מתבשרים על שינוי בתביעה מצד אלפבית.

תיאוריות קונספירציה צפות

בתגובה לדברים, בהצהרה לתקשורת, הודיעה אובר כי מדובר בהוכחה שהתביעה של ויימו הייתה מזויפת. ענקית שיתופי הנסיעות אמרה כי הנסיגה של ויימו ממרבית תביעות הפטנט שלה היא עוד סימן לכך שאלפבית טיפסה על עץ גבוה מדי. הענקית טוענת כי לא רק שבמהלך הטענות בבית המשפט לא חשפה ויימו כל ראיות בנוגע ל-14,000 הקבצים המדוברים שעברו לאובר, אלא ש"עכשיו הם מודים כי עיצוב LiDAR של אובר הוא למעשה שונה מאוד משלהם".

עוד נאמר בהצהרה כי "מול האמת הקשה הזאת נאחזה ויימו בתיאוריות קונספירציה צפות, שאינן מושרשות למעשה, ושעושות כל שביכולתן בכדי לרכז את ההתמקדות בתחושה ולא בחומר".

מנגד טוענת ויימו שהיא משכה את שלושת תביעות הפטנטים כי הן עסקו בטכנולוגיית LiDAR שאותה נטשה אובר. ויימו גורסת כי על ידי צמצום הקייס לתביעה בודדת אחת של הפרת פטנט היא למעשה מחזקת את המקרה שלה. החברה כתבה כי "אובר הבטיחה בבית המשפט, בהצהרות שנעשו תחת עונש בגין שבועת שקר, כי היא כבר לא משתמשת ולא תשתמש במכשיר זה, כך שצמצמנו את הבעיות שעומדות לפני בית המשפט על ידי ביטול תביעות פטנט על אותו מכשיר, עם הזכות להגיש את התיק מחדש במידת צורך. אנו מצפים למשפט".

יש לציין כי הפרת הפטנטים לא עמדה במוקד התביעה, אלא הסודות המסחריים שאותם גנב לכאורה אנתוני לבנדובסקי מ-ויימו, ושבתחילת יוני ייעץ השופט, וויליאם אלסופ, לענקית ממאונטיין וויו לשקול לוותר לחלוטין על תביעות הפטנטים שלה.

באוקטובר יתכנס בית המשפט לדון שוב במקרה, שצפוי להתרכז כעת בשאלה כמה ידע צברה אובר בזכות גנבת הסודות המסחריים של לבנדובסקי. אובר טוענת כי היא לא ידעה כלל שלבנדובסקי הוריד, כביכול, קבצי מידע משרתי ויימו זמן קצר לפני עזיבתו. לבנדובסקי מצידו חזר וביקש מבית המשפט להסתמך על התיקון החמישי לחוקת ארה"ב, שמאפשר לו את הזכות להליך משפטי הוגן, והוא עשוי אכן לעמוד לדין פלילי בשל ההאשמות כנגדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים