"עדיין לא חווינו בארץ את תעשיית הגיימינג בגדולתה"

"בשנה האחרונה נרשם גידול של יותר מ-20% במספר היחידות של מחשבי המשחק, ואנחנו צופים השנה גידול במכירות של המחשבים הללו בישראל ב-35% כי אנחנו עדיין במרחק רב משאר העולם", כך אמר שי פרומקיס, מנהל קטגוריה PC ב-HP ישראל

משחק החיים. OMEN Laptop 17 של HP . צילום: יח"צ

"רוב החברות, וגם אנחנו, התחילו בערך לפני שנה להשקיע יותר בתחום הגיימינג, אבל לא ידענו באמת לכמת את זה. כעת, אם מסתכלים על המספרים של התעשייה הזאת, מבינים עד כמה מדובר בדבר גדול. בארץ אנחנו עדיין לא חווינו אותה באמת. בעוד שנה אנחנו שוב נבדוק את המכירות, ורק אז אולי נתחיל לראות כמה גדלנו", כך אמר שי פרומקיס, מנהל קטגוריה PC ב-HP ישראל.

פרומקיס דיבר במסגרת מסיבת עיתונאים של החברה, בה השיקה את הסדרה החדשה של המחשבים במשפחת ה-OMEN שלה, שמציעה מחשבים מתקדמים במיוחד, עם יכולות גרפיות מעודכנות ועם עיצובים מיוחדים שמתאימים לתחום הזה.

"בשנה האחרונה נרשם גידול של יותר מ-20% במספר היחידות של מחשבי המשחק ו-30% בהכנסות, כי כל יחידה יקרה יותר, סיפר פרומיקס. "אנחנו צופים גידול במכירות של המחשבים הללו בישראל השנה ב-35% כי אנחנו עוד במרחק רב מאחורי העולם", הוא הוסיף.

שי פרומקיס, מנהל קטגוריה PC ב-HP ישראל. צילום: יח"צ

שי פרומקיס, מנהל קטגוריה PC ב-HP ישראל. צילום: יח"צ

לדבריו, "מה שמניע כיום את הענף זו הצמיחה הענקית של תחום ה-eSports שמשנה לשנה מושך אליו קהל גדול יותר של שחקנים מקצועיים מצד אחד, ומצד שני קהל שהולך וגדל בקצב מסחרר עם טורנירים שמושכים אליהם בכמה ימים למעלה מ-100 אלף צופים שמגיעים לאולמות המשחק כדי לצפות בתחרויות".

ספורט לכל דבר

"עולם הגיימינג רק הולך וגדל והוא ממש לא רק לילדים", אמר פרומקיס. "הפרסים היום בעולם עוברים את אלו של ענפי ספורט מסורתיים. אנחנו נראה האצה בכל המערכת ובערוצי המדיה, וגם בארץ. לא חברות החומרה מזיזות את הענף הזה, אלא הספונסרים, כי איפה שיש הרבה קהל יש גם כסף".

"קבוצות ספורט גדולות בעולם מקימות גם קבוצות eSports. הן הבינו שצריך גם לדאוג להכנסות מהדור הבא – לדור הבא, מקימים קבוצות כדי להתחרות בטורנירים. זה ספורט לכל דבר ולא מבינים את זה עוד בארץ", הוא סיכם.

הסדרה החדשה של מחשבי משפחת ה-OMEN תכלול מספר מחשבים ניידים חדשים, מחשב שולחני מעודכן, מסכי מחשב וגם אביזרים שמיועדים לשחקני מחשב, כולל מקלדות ועכברים שמיועדים לעוסקים בגיימינג.

האביזרים הכי טובים שמיועדים לשחקני המחשב. צילום: יח"צ

האביזרים הכי טובים שמיועדים לשחקני המחשב. צילום: יח"צ

לא פחות חשוב ברשימה הזו הוא המענה לקו העיצובי הנהוג כיום בתחום מחשבי המשחק שהוא שחור עם משטחים אדומים, כשבמחשבים יש תאורה אחורית למקלדות מכניות ועיצובים מיוחדים שמציעים גם יכולת הרחבה קלה יחסית, לפחות במחשבים הנייחים.

כך, לדוגמה, מציע ה-OMEN Laptop 17 מסך בגודל 17 אינץ' ברזולוציית 4K עם תאורת WLED אחורית. המעבד הוא Core i7-7700HQ של אינטל (Intel) שנחשב לאחד ממעבדי ה-Kaby Lake החזקים עם מהירות בסיסית של 2.8 ג'יגה-הרץ שיכולה לעלות ל-3.8 ג'יגה-הרץ במצב טורבו, ועם 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM. ההיבט המשמעותי הנוסף במחשב הזה הוא כרטיס תצוגה GeForce GTX  1070 שמגיע עם זיכרון 8 ג'יגה-בייט ייעוד משלו. המחיר ההתחלתי: 1,099 יורו.

המחשב השולחני החדש, שמחירו ההתחלתי עומד על 999 יורו, מציע בעיקר אפשרויות שדרוג קלות יחסית, כולל שדרוגים שניתן לבצע תוך כדי עבודה כגון החלפת כוננים חמה. הוא מגיע עם אפשרויות בחירה רבות, כולל מעבדי Core i5/i7 של אינטל או מעבדי ה-Ryzen החדשים של AMD עם אפשרויות המהרה, וכן עם תמיכה בשילוב של שני כרטיסי תצוגה כדי לאפשר קצב משחק מהיר גם ברזולוציות הגבוהות ביותר: שני כרטיסי GeForce GTX 1080 של NVIDIA בתצורת SLI או שני כרטיסי Radeon RX580 של AMD בתצורת CrossFire.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים