הרכש של אינטל בישראל ב-2016: כשישה מיליארד שקלים

דו"ח האחריות התאגידית של החברה מעלה כי מקורם של 8% מהיצוא הישראלי אשתקד - באינטל ● רוב גדול של הרכש הוא מעסקים קטנים ובינוניים ● שיעור הנשים באינטל ישראל מהווה 21% מכלל עובדי החברה, ובהנהלה - 30%

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

אינטל (Intel) ישראל פרסמה היום (ג') את דו"ח האחריות התאגידית שלה ל-2016, שמעיד בין היתר על השקעותיה במשק הישראלי. על פי הנתונים, חברת הענק ביצעה בשנה שעברה רכש בישראל בהיקף של 5.76 מיליארד שקלים, 75% ממנו מעסקים קטנים ובינוניים.

עוד מעלים הנתונים כי היקף ההכנסות מהיצוא של אינטל ישראל עמד אשתקד על 3.4 מיליארד דולר – כ-8% מכלל יצוא ההיי-טק מהארץ.

מלבד תרומתה של אינטל לכלכלה הישראלית, הדו"ח עוסק בנושאים כגון גיוון תעסוקתי וסביבה. החברה מסרה כי היא ביצעה בשנה שעברה רכש בשווי של 88 מיליון דולר מעסקים המכונים "ספקים מגוונים" – כאלה שמנוהלים על ידי נשים. אינטל עצמה מעסיקה בשלוחותיה השונות בישראל 10,200 עובדים – 67% מהם בפיתוח והשאר בייצור. 21% מהעובדים הם נשים והאחוז עולה ככל שעולים בהיררכיה של החברה: שיעור הנשים בהנהלת אינטל ישראל עומד על 30%. ב-2016 נרשם גידול של 7.5% במספר הנשים שגייסה החברה ובסך הכול, 28% מעובדיה החדשים שהצטרפו לחברה אשתקד היו נשים. יצוין כי מדובר בחלק מהמאמצים של אינטל העולמית בתחום הגיוון התעסוקתי, שאף הקצתה לצורך כך 300 מיליון דולר עד 2020.

הדו"ח שם דגש על נושא שמירת הסביבה. אינטל ישראל ציינה שבשנה שעברה חל גידול של יותר מ-10%, ל-93%, במחזור הפסולת הכימית שלה. 270 אלף קוב של מים מוחזרו בתהליכי הייצור – שווה ערך ל-87 בריכות אולימפיות. אשתקד רשמה אינטל חיסכון של 14 מיליון קילו-ואט שעה בחשמל – כמו צריכת האנרגיה של 900 בתים במשך שנה. כתוצאה מכך, רשמה החברה הפחתה של 16 אלף טון בגזי חממה – נתון ששווה לפליטה של 5,500 כלי רכב ממוצעים.

עוד עולה מהנתונים כי 40% מעובדי אינטל השקיעו אשתקד כ-46 אלף שעות התנדבות לקידום מטרות חברתיות. בסך הכול השקיעה החברה אשתקד 21 מיליון שקלים בתרומה לקהילה – תרומה כספית לעמותות, בתי ספר ומוסדות אקדמיים, כמו גם תרומה בציוד, בשירותים ובשעות התנדבות.

"הרמנו תרומה משמעותית לכלכלת המדינה"

"פעם נוספת הרמנו תרומה משמעותית לכלכלת המדינה, באמצעות היצוא והרכש המקומי של מוצרים ושירותים", אמר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. "המשכנו לשים דגש על העסקת ספקים קטנים ובינוניים, ולגוון את רשימת הספקים שלנו לעסקים שמנוהלים על ידי נשים ואוכלוסיות בתת ייצוג".

לדבריו, "חברה ישראלית חזקה היא חברה שבה עובדים ממגזרים שונים מגיעים לעסוק בהיי-טק וממצים את הפוטנציאל הטמון בהם. אינטל גאה להוביל למציאות שבה יותר נשים, בני המגזרים הערבי והחרדי, ותושבי הפריפריה משתלבים בתעשייה ותורמים לשגשוגה הכלכלי של ישראל".

באשר לנושא הסביבתי אמר גרטי כי "כאחת המעסיקות הגדולות במשק, חשוב לנו להתנהל מתוך אחריות להשפעתנו על הסביבה ועל בני האדם".

לסיכום הוא ציין כי "אני מאמין בכל לבי שתעשיית ההיי-טק הישראלית תמשיך לצמוח אם חברות נוספות יצטרפו לאינטל ויאפשרו למגוון רחב של עובדים להשתלב בענף. כשתעשיית ההיי-טק חזקה, הכלכלה פורחת והחברה הישראלית הופכת טובה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים