תאילנד: המשטרה לכדה מבצעי תרמית מדיה חברתית נרחבת

שלושה גברים סינים השתמשו במאות מכשירי iPhone ובכמעט 350 אלף כרטיסי SIM לצורך הפעלת רשת ענקית של חשבונות בוט על שירות המדיה החברתית המקומי WeChat

Disslike ענק לפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

עסקי המדיה החברתית של ימינו דומיננטיים ועצומים, כך שלייקים ושיתופים יכולים להיות בעלי ערך רב. משמעות הדבר היא שקיים גם שוק מלבלב של זיופי לייקים ושיתופים, מטבע הדברים.

מדיווחים בבנגקוק פוסט (The Bangkok Post) עולה כי שלושה גברים סינים נמצאו כמי שהפעילו בתאילנד מבצע מורכב של תקשורת חברתית, שכלל 474 מכשירי iPhone וכ-350 אלף כרטיסי SIM.

וואנג דונג, ניו באנג וניקל ונג'ין הפיקו צפיות בדפים מזויפים, לייקים ושיתופים מזויפים ב-WeChat – פלטפורמה אשר לה יותר מ-900 מיליון משתמשים פעילים בחודש. לדבריהם, חברה סינית סיפקה את הטלפונים ושילמה להם 150 אלף בהט בחודש, שהם כ-4,400 דולרים, בעבור המבצע, כך על פי האחראי על ההגירה של סא-קאו, פול קול בנג'פול רודסווסדי.

השלישייה עשתה שימוש בתאילנד כבסיס לפעולתה בגלל דמי השימוש הזולים יותר לניידים במדינה, אך לתרמית בא סוף כשהם נעצרו בשני בתים שכורים ליד הגבול הקמבודי. המשטרה התאילנדית חוקרת כעת כיצד הביאו הגברים את הטלפונים הסלולריים הרבים כל כך לתאילנד, ואיך ומתי רכשו את מסת כרטיסי ה-SIM מספקי השירות המקומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים