"כיום צריך להגיב מהר מאוד לשינויים – Linux מאפשרת זאת"

"אם מסתכלים הלאה, מה שרואים הוא עולם בו הכל יהיה מוגדר תוכנה - ואנחנו כבר נמצאים בעולם הזה", כך סיפר אמיר פלד, נציג SUSE ישראל

אמיר פלד, נציג SUSE ישראל. צילום: ניב קנטור

"כשאנחנו עוברים לסביבות ענן, אין מערכת הפעלה מתאימה יותר מ-Linux, כי צריך להגיב מהר מאוד לשינויים, ואת זה אפשר להשיג רק עם Linux", כך סיפר אמיר פלד, נציג SUSE ישראל בכנס ISUG שנערך בשבוע שעבר באולם האירועים LAGO אשר בראשון לציון.

לדבריו, "זה משתלב באופן טבעי עם כך שאנחנו קוראים כיום בעולם על יותר ויותר פתרונות מבוססי קוד פתוח, כשגם מיקרוסופט (Microsoft) מציעה יותר ויותר פרויקטים כאלה, וזה חודר יותר ויותר ומציע השתלבות עם מערכות ישנות שקיימות בארגונים".

פלד הרצה במסגרת המסלול Data Strategy בו נכחו מאות אנשים שהגיעו לכנס השנתי של סאפ (SAP), המופק, כמו בכל שנה, בידי אנשים ומחשבים. בהרצאתו התייחס פלד לכך שהקוד הפתוח כבר שולט כיום, לטענתו, בבסיסי הנתונים, שהעתיד הוא בבסיסי נתונים מוגדרי תוכנה, ומדוע ההרצה בסביבת Hana היא בלתי נמנעת.

למעשה, אמר, "אם מסתכלים הלאה, מה שרואים הוא עולם בו הכל יהיה מוגדר תוכנה, ואנחנו כבר נמצאים בעולם הזה, גם עם פתרונות אחסון מבוססי תוכנה וכדומה. רוב הלקוחות עובדים כיום בסביבות ענן היברידיות, ולנו יש מענה המבוסס על Open Stack לענן ציבורי ופרטי כאחד, ומכיוון שהגישה שלנו היא שימוש בתשתית גמישה, יש תנועה לכיוון פתרונות מבוססי תוכנה".

"אנחנו צריכים ידע"

לפי פלד, 70% ממערכות סאפ שרצות על Linux רצות מעל SUSE, וכשבודקים את מערכות ה-Hana, כ-95% מהן עושות את זה עם בסיס SUSE.

"מה אנחנו עושים ב-Hana שגורם לנו להיות מיוחדים? מעבר להתקנה קלה וזריזה יחסית ושיתוף הפעולה עם סאפ, אנחנו גם מספקים כלים לביצוע אוטומטי של תהליכים שונים כמו שעתוק מערכות במהירות ובזריזות, וכן אנחנו מאפשרים הטלאה חיה בלי זמן הדממה, והמערכת מאוד יציבה כשבקושי נוגעים בקופסה עצמה", הוא סיכם.

איתן רבינוביץ, מיחידת פיתוח היישומים במרכז הפיתוח של iProsis. צילום: ניב קנטור

איתן רבינוביץ, מיחידת פיתוח היישומים במרכז הפיתוח של iProsis. צילום: ניב קנטור

איתן רבינוביץ, מיחידת פיתוח היישומים במרכז הפיתוח של iProsis, סיפר בכנס על הכלים הראשיים שמציעה חבילת Lumira 2.0 ליצירת סינרגיה בין התחום העסקי ל-IT.

"אנחנו צריכים ידע, וזה מה שמציעים הכלים שכלולים ב-Lumira 2.0. אחד הכלים הללו הוא Lumira Discovery שמבטא את החזון של המוצרים הללו – שהוא עשה זאת בעצמך, בצורה שאתה רוצה ובלי לחכות לאף אחד. והכל בפשטות, עם כמה שיותר מידע במסך אחד וכמה שפחות תפריטים טקסטואליים, ובשימוש גרפים".

"בוחרים את מה שרוצים ורק ממה שאנחנו יכולים, ועם יכולות התאמה רבות ועם תרחישים שונים שמוכנים חלקם מראש, כשאין צורך בקוד והרמה הנדרשת היא כלום עד בינוני", הוא סיפר.

הכלי הכי פשוט – אך עם זאת הכי מתקדם?

לטענתו יש עקב כך סוג של קונפליקט פנימי. "מצד אחד רוצים לתת את הכלי הכי פשוט לשימוש, אבל מצד שני רוצים לעצב את הכלים הכי מתקדמים שיספקו את המידע הכי קונקרטי והכי מדויק שיש, תוך כדי שנגיע למצב בו תהיה אמת ארגונית אחת, בלי איים של מידע".

"זו הסיבה גם שמשתמשים בכלי אחר בשם Lumira Designer שהוא כלי פיתוח עוצמתי המאפשר טווח משחק רב תוך שילוב של גרפיקה, שילוב שמאפשר לכולם לדבר באותה שפה. לא צריך ליצור מהאדמה כל מיני תרחישים, כי הם כבר שם, וזה כלי שגם מאפשר להציף את הדברים החשובים בלי יותר מדי בעיות", הוא אמר.

מימין לשמאל: רומן יאקירביץ, ארכיטקט BI, ועומר גרסון, מנהל ה-BI הגלובלי בנטפים. צילום: ניב קנטור

מימין לשמאל: רומן יאקירביץ, ארכיטקט BI, ועומר גרסון, מנהל ה-BI הגלובלי בנטפים. צילום: ניב קנטור

אחד מסיפורי הלקוח שהוצגו היה של שילוב Mobile BI בנטפים. לדברי עומר גרסון, מנהל ה-BI הגלובלי בחברה, "גישה מכל מקום הייתה צורך בסיסי שהיינו חייבם לתת לו מענה. כמו כן היינו צריכים להתמודד עם היבט השימושיות בתחום עמוס ועם ריבוי פילוחים, ועם תחזיות חודשיות ועם יכולת לעקוב אחר עמידה ביעדים לפי מחלקות. רצינו בעצם להמיר את שולחן העבודה שלנו אל המובייל תוך התמקדות בנתונים עיקריים", הוא סיפר.

את הפתרון הציג ארכיטקט ה-BI, רומן יאקירביץ. "התחלנו את העבודה דווקא מול הגורמים העסקיים כדי להגיע להבנה משותפת שלא כל דבר שרואים ביישום השולחני יבוא לידי ביטוי גם באפליקציה, גם בגלל שהמיקוד הוא שונה, וגם כי אנחנו רוצים לקבל את המידע מהר יותר. כך הגענו לאלו נתונים אנחנו רוצים לקבל מיד ומהר במובייל תוך ויתור על אחרים".

"רצינו אפליקציה פשוטה, יפה ויזואלית עם הרכיבים שהחלטנו לשמור באפליקציה, והתוצאה מאוד פשוטה, מאוד אינטואיטיבית ולא צריכים זמן יקר ללימוד האפליקציה, ומקבלים את כל החתכים החשובים בקלות יחסית", הוא סיפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים