אינטל הכריזה על פלטפורמת מעבדים למחשבים שולחניים

ההכרזה על Core X היא חשובה ביותר, כיוון שלאחרונה הייתה ציפייה רבה לראות כיצד ענקית השבבים תגיב לדור החדש והמתקדם מאוד של המעבדים שמציעה AMD לאותו שוק שולחני

אינטל

אינטל (Intel) הכריזה בתערוכת Computex על פלטפורמת מעבדים חדשה, Core X, המיועדת למחשבים שולחניים ומציעה ביצועים משופרים במיוחד, כולל פתיחה של אפשרויות המהרה.

כמו כן הכריזה על משפחה חדשה של מעבדים בשם Core i9 וזו משפחה שלראשונה בתולדות החברה מציגה יותר מארבע ליבות עיבוד. למעשה, בחודשים הקרובים אמורה החברה, לטענתה, להשיק מעבד Core i9 שיציע לא פחות מ-18 ליבות עיבוד ועם תמיכה בעבודה בריבוי נימים (Multithreading), כך שלמעשה המחשב יוכל להריץ 36 תהליכים בו זמנית.

הכרזה זו על המעבדים החדשים הייתה זו שתפסה את עיקר תשומת הלב בין ההכרזות השונות של החברה, רובן על מוצרים עתידיים, מכיוון שלאחרונה הייתה ציפייה רבה לראות כיצד ענקית השבבים תגיב לדור החדש והמתקדם מאוד של המעבדים שמציעה AMD לאותו שוק שולחני.

עם זאת, המעבד החזק ביותר שכבר אמור להיות בקרוב בחנויות הוא ה-Core i9-7900X לו יש עדיין 10 ליבות "בלבד". עם תמיכה בארבעה ערוצי זיכרון מסוג DDR4 במהירות מרבית של 2,666 ג'יגה-הרץ, עם תמיכה בטכנולוגיית Turbo Boost Max שיכולה להביא את מהירות המעבד עד ל-4.5 ג'יגה-הרץ, עם תמיכה בעד 44 ערוצי PCIe ועם זיכרון מטמון מסוג L3 שמציע נפח של 13.75 מגה-בייט. מדובר במעבד עם צריכה ענקית של 140 וואט שמכירו יהיה 999 דולר ברכישה של 1,000 יחידות.

לחלץ מעצמם את המיטב

ההכרזה החדשה כוללת גם שלושה מעבדי Core i7, אחד עם ארבע ליבות, אחד עם שש ליבות והשלישי, שתומך כמו אחיו הגדול ה-Core i9 בעבודה במצב הטורבו המיוחד של אינטל, מגיע עם 8 ליבות ו-16 נימי עבודה, עם מהירות בסיסית של 3.6 ג'יגה-הרץ ומהירות מרבית של 4.5 ג'יגה-הרץ, אבל עם פחות זיכרון מטמון L3, רק 11 מגה-בייט, ועם פחות ערוצי PCIe נתמכים, 28 במספר. המחיר בהתאם, צונח ל-599 דולר.

שאר המעבדים לא תומכים בטכנולוגיית הטורבו החדשה של אינטל, כולל המעבד הנמוך בהכרזה הנוכחית Core i5-7640X שמציע ארבע ליבות ללא עבודה בריבוי נימים, תמיכה בשני ערוצי זיכרון בלבד, וכן תמיכה ב-16 ערוצי PCIe, אבל גם עם TDP נמוך יותר שעומד על 112 וואט. המחיר הצפוי – 242 דולר.

באינטל טוענים לשיפורים בעוצמה של כ-10% בביצועים לעומת הדור הקודם בהיבט של ביצועים מרובי נימים, ועד כ-15% שיפור בביצועים של עומסי עבודה שדורשים נים עבודה אחד בלבד. כמו כן, יתאימו המעבדים החדשים לתושבת חדשה, LGA 2066.

החברה גם הכריזה על ערכת שבבי חדשה שתעזור למעבדים החדשים לחלץ מעצמם את המיטב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים