משרד התחבורה הגיש כתב אישום נגד אובר והמנכ"ל בישראל
כתב האישום הוגש לאחר חקירה בת מספר חודשים, שבמהלכה התחזו חוקרי המשרד לנוסעים ברכבים שמשתמשים באפליקציה של אובר ונאלצו לשלם מעבר ל-"הוצאות ריאליות" - בניגוד לרישיון של החברה
משרד התחבורה הגיש היום (ג') כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בתל אביב נגד אובר (Uber), בטענה שהחברה הביאה להסעת נוסעים בתשלום בלי שקיבלה רישיון לכך מהמשרד, כלומר – בניגוד לחוק. בנוסף, הגיש המשרד שבעה כתבי אישום נגד יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל, ושישה נהגים פרטיים.
במשרד מציינים כי מחלקת התביעות שלו הגישה את כתבי האישום לאחר מספר חודשים שבהם ניהלה חקירה סמויה, שבמסגרתה התחזו החוקרים לנוסעים וביצעו נסיעות בכלי רכב שמשתמשים באפליקציה של אובר. החקירה נוהלה בעקבות תלונות שהגיעו מנוסעים.
הסעת נוסעים על ידי נהגים פרטיים תמורת תשלום אסורה בישראל, ומשרד התחבורה מסרב לפתוח את השוק לתחרות חופשית, כפי שקורה במדינות אחרות. לכן, אובר לא הכניסה לארץ את השירות העיקרי שלה – Uber X – שמאפשר לכל נהג לאסוף נוסעים מהדרך תמורת רווח ולכל נוסע להזמין נהגים פרטיים, באמצעות האפליקציה.
כיום פועלת אובר בישראל באמצעות מוניות ובנוסף, מאפשרת לנהגים פרטיים לבצע נסיעות בתמורה להחזר הוצאות. אלא שעל פי כתב האישום, הסכומים שנגבו מהחוקרים גבוהים מהחזרי הוצאות ריאליים, מה שלדבריהם מהווה הפרה של החוק.
החקירה הגלויה בפרשה התחילה במרץ, לאחר שגריפמן זומן לחקירה במשרד התחבורה.
מהחברה נמסר אז כי "מדובר בפיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בישראל למטרת החזר הוצאות. שירותים אלה מציעים מענה תחבורתי זול, זמין ונוח, במיוחד בזמנים שבהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות. אנחנו מחויבים להורדת מחירי הנסיעה ומקווים שמשרד התחבורה ינצל את ההזדמנות ויאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים, כפי שקורה בשאר העולם".
תגובות
(0)