דלף לרשת: מיקרוסופט תשיק מחשב ענן מתחרה ל-Chromebook

מסמך רשמי שככל הנראה שלחה הענקית לשותפות שלה, מתאר את דרישות המינימום של המחשב הזה ● בדרך גם נחשף השם שהעניקה החברה למערכת ההפעלה שתשובץ בו - Windows 10 Cloud

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

עכשיו יש אישור כמעט רשמי: מיקרוסופט (Microsoft) אמורה להציג באירוע הקרוב שלה, ב-2 במאי, את מחשב הענן שלה שאמור להתחרות במחשבי ה-Chromebook של גוגל (Google).

מסמך רשמי של החברה שדלף לרשת מתאר את דרישות המינימום של המחשב הזה. מדובר במסמך שככל הנראה שלחה החברה לשותפות שלה לקראת הייצור של המחשבים החדשים. בדרך אגב גם נחשף השם שהעניקה החברה למערכת ההפעלה שתשובץ במחשב הזה, ושלא במפתיע קוראים לה Windows 10 Cloud.

אחד המהלכים הצפויים עבור המחשב החדש הוא שימוש באפליקציות שמורדות מחנות היישומים של מערכת ההפעלה, Windows Store, כלומר לא לאפשר התקנת אפליקציות ממקורות אחרים, כולל כאלה המבוססות על קבצי התקנה שמורדים מהאינטרנט, ובדומה במידה מסוימת לגרסת מערכת ההפעלה שיועדה בעבר למעבדי ARM.

אחד הדברים החשובים שצוינו במסמך הוא שמיקרוסופט מצפה שמהחשב יעבוד 10 שעות לפחות, כדי לכסות יום לימודים מלא. הכוונה של החברה היא להתחרות בגוגל במקום בו היא מוכרת הכי הרבה מחשבי Chromebook, וזה בתי ספר.

מחשבים אלו הפכו למאוד פופולריים בבתי הספר בארצות הברית, ומיקרוסופט רוצה חלק מהנתח הזה שהתרחק מאוד מ-Windows.

מבחינת חומרה, המחשבים יצטרכו להיות מבוססים על מעבדי ארבע ליבות, החל ב-Celeron, ולהציע 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ולפחות 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. אפשרויות אחרות, כמו שימוש צירוף עט אלקטרוני ושילוב מסך מגע, מוגדרות כאפשרות כרגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים