פייסבוק השיקה במסנג'ר עוזר אישי מבוסס בינה מלאכותית

סירי ואלקסה - זהירות: M מתחיל לעבוד בשירות המסרים המידיים של ענקית הרשת החברתית, והוא נחוש להפוך לשירות שהמשתמשים ייקשרו אליו במיוחד ● המלחמה בתחום מחריפה

מתחרה בסירי ובאלקסה. ה-M של פייסבוק

פייסבוק (Facebook) החלה בסוף השבוע לשחרר את החידוש המסעיר הבא – M, עוזר אישי מבוסס בינה מלאכותית, שמופעל בשירות המסנג'ר (Messenger) שלה.

בינתיים מוצע השירות לניידים מבוססי אנדרואיד (Android) ו-iOS בארצות הברית בלבד, אבל על פי החברה, "בסופו של דבר הוא ישוחרר גם במדינות אחרות". פייסבוק אף הבטיחה שזו רק ההתחלה ושהכוחות "הנבואיים" של M רק יגדלו מכאן ואילך. בכלל, אין ספק שהצעות העזרה של M הן עוד התקדמות במאמצים הקיימים של פייסבוק לבריאתו של עוזר דומיננטי המבוסס על יכולות הבינה המלאכותית.

התכונה צצה בתוך שיחות באפליקציית הצ'ט ומציעה פעולות רלוונטיות, כגון שליחת מדבקה או שיתוף מיקום, שמטרתן "להעשיר את האופן שבו אנשים מתקשרים" ו-"לבצע דברים", לפי פייסבוק. מה שמאפיין במיוחד את השירות הוא העובדה שהוא דוחף מידע ולא מחכה שהמשתמשים יבקשו או ימשכו אותו ממנו ביוזמתם. לדוגמה, אם משתמש שואל חבר במסנג'ר "איפה אתה?", M יציע לאותו חבר לשתף את פרטי המיקום שלו עם המתעניין.

עוד דוגמאות לשירותים שהמשתמשים עומדים לקבל מ-M: אם הם ידברו על הכסף שהם חייבים, למשל, לחבר – M יציע אפשרויות לתשלום החוב, ואם הם צריכים להגיע למקום כלשהו – M יזמין עבורם שירות מאובר (Uber).

איזון עדין בין הצעת שירותים לפרסום דורסני במיוחד

אם התכונה תתפוס את עניין המשתמשים ויהיה לה אימוץ נרחב, סביר להניח שנראה שיתופי פעולה של פייסבוק עם יותר ויותר חברות צד שלישי שישמחו להשתלב בהצעות של M. יש להניח שהמצב יחייב את ענקית הרשת החברתית לשמור על איזון רגיש ועדין בין הצעת שירותים לפרסום דורסני מאוד.

פייסבוק בדקה בראשונה את ההצעות מ-M בקרב מספר מצומצם של משתמשים בדצמבר האחרון ואחרי הפיילוט המוצלח החליטה לבצע פריסה נרחבת יותר של התכונה. למעשה, החברה בוחנת את ה-M Assistant שלה אצל משתמשים נבחרים בארצות הברית כבר מאז 2015, בכדי להעריך את כלל היבטי האינטראקציה של המשתמשים עם העוזר הווירטואלי.

לפי הדיווחים, פייסבוק מקווה שהתוספת תעזור להפיץ גם תכונות שקבורות בתוך המסנג'ר ושאלה יסייעו אולי להפוך את האפליקציה ליותר שימושית. אפליקציית הצ'ט מוסיפה יותר ויותר תכונות כגון עדכוני לוח שנה, סקרים קבוצתיים, אפשרויות שיתוף נסיעה ותשלומים מסוג P2P (בארצות הברית). עם זאת, רבות מהתוספות האלה מוסתרות בתוך האפליקציה והמשתמשים צריכים ללחוץ על מספר תפריטים בכדי להגיע אליהן – דבר שעלול לפגוע בנגישות. כעת, יש להניח שנשמע מ-M הצעות שיביאו יותר מהתכונות האלה לידי ביטוי, ויהפכו אותנו ליותר ויותר תלויים במסנג'ר בפרט ובפייסבוק בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים