התקנה ראשונה בישראל למכונת הדפוס הדיגיטלית של בני לנדא

ההתקנה תבוצע בחודשים הקרובים בבית הדפוס הוותיק גרפיקה בצלאל ● המכונה, שמיוצרת בשיטה מיוחדת, שהינה פטנט עולמי, מדפיסה קרטון, אריזות ותוויות

מימין: ישי אמיר, מנכ"ל לנדא, ואייל חרפק, מנהל גרפיקה בצלאל. צילום: יח"צ

חברת לנדא, שבראשה עומד היזם ואיש העסקים בני לנדא, הודיעה על התקנה ראשונה בישראל של מכונת הדפוס הננו-גרפית שפותחה במעבדות לנדא.

המכונה, שמיוצרת בשיטה מיוחדת, שהינה פטנט עולמי עטור פרסים, מדפיסה קרטון, אריזות ותוויות. התקנת הבטה לענף הדפוס בישראל תבוצע בחודשים הקרובים בגרפיקה בצלאל, בית דפוס ותיק שנחשב לאחד הגדולים במזרח התיכון, ומתמחה במתן שירותים לענפי האריזות והתוויות.

בית הדפוס, המבוסס כולו על מכונות אופסט קונבנציונליות, בחר במכונה של לנדא כפתרון הדיגיטלי הראשון שלו. המכונה, שמבוססת כולה על תהליכי הדפסה דיגיטליים שמנוהלים בעזרת מערכות שו"ב, מערכות מידע חכמות ועוד שורה של פטנטים בינלאומיים, הוצגה בתערוכת הדפוס הבינלאומית Drupa בשתי הזדמנויות – הן בזו שנערכה בשנה שעברה והן בזו שנערכה לפני ארבע שנים. עוד לפני שהיה לה אבטיפוס, נרשם לה צבר הזמנות במאות אלפי דולרים. מלנדא נמסר כי הכנסת המכונה תעניק לגרפיקה בצלאל יתרון תחרותי ייחודי בתחומי ההתמחות שלה מזה שנים: אריזות וקרטונים.

"ננו-גרפיה הינה הטכנולוגיה הראשונה שמשכה אותנו להיכנס לעולם הדפוס הדיגיטלי", אמר אייל חרפק, מנהל גרפיקה בצלאל. "עד היום היו לנו עדיין ספקות רבות שמכונות דפוס דיגיטלית יכולה להגיע להדפסה איכותית של דפוס אופסט בפורמט גיליון ובמהירות הגבוהה".

הוא ציין שהכנסת המכונה תפתח בפני בית הדפוס את שוק האריזות הקרטון לריצות קצרות ובינוניות, דבר שלא ניתן לעשותו מבחינה כלכלית במכונות הקיימות. בנוסף, תאפשר המכונה לבית הדפוס להגדיל את נתח השוק שלו ברחבי העולם.

לדברי חרפק, "אנחנו עובדים עם חברות דוגמת קלווין קליין (Calvin Klein), קרלסברג (Carlsberg), נסטלה (Nestlé), קוקה קולה (Coca Cola) וסודה סטרים (Soda Stream). אנחנו יודעים שחברות מותגים אלה מחפשות כל הזמן דרכים להתחדש ולהגדיל את המכונות, עם ספקטרום הצבעים שמכונת הדפוס בשיטה הננו-גרפית מספקת ושלא קיימת בשום מכונה אחרת".

ישי אמיר, מנכ"ל לנדא, ציין כי "דפוס גרפיקה בצלאל בחר ביתרונות הטכנולוגיים והעסקיים של הננו-גרפיה, ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה בהדפסה על אריזות".

בית הדפוס גרפיקה בצלאל החל את דרכו בראשית המאה הקודמת בבית הספר לאומנויות בצלאל. ב-1945 רכשה משפחת חרפק את בית הדפוס ומאז היא מנהלת אותו, יחד עם משפחת מניפז. דוד מניפז ז"ל, שאלמנתו, טובה מניפז, היא ממשפחת חרפק ניהל את הדפוס והיה יו"ר ענף הדפוס בהתאחדות התעשיינים במשך שנים רבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים