חברת אבטחה הוכיחה כמה קל לפרוץ לצעצועי מין שכוללים מצלמה

צעצוע מין שכולל אפשרות לחיבור Wi-Fi ושמכיל מצלמה מובנית יכול להיפרץ, כך טוענים החוקרים

מין לא בטוח. צילום אילוסטרציה: BigStock

שימוש בצעצועי מין הוא אחד הדברים הפרטיים ביותר שקיימים. אלא שחברת אבטחה מצאה שיש צעצועי מין שיכול להיות ש-"ישתמש" בהם לצדכם אדם אחר – האקר.

חברת Pen Test Partners, שבדקה את צעצוע המין של Siime Eye, מצאה שממש "טריוויאלי" להתחבר לממשק האינטרנט של הוויברטור. משמעות הדבר היא שהתוקפים יכולים לגשת לקטעי וידיאו אינטימיים שהוקלטו על ידי המכשיר, כמו גם לשלוט בפונקציות אחרות שלו.

על פי אתר האינטרנט של סוואקום (Svakom) האמריקנית, יצרנית אביזר המין, ה-Siime Eye כולל מצלמה מובנית וזרקור מוסתר, שניתן לחבר למחשב, לטאבלט או לטלפון נייד באמצעות Wi-Fi. החברה אומרת כי התכונות הללו מאפשרות למשתמשים "להקליט ולשתף" את החוויות שלהם עם שותף באמצעות "תמונות או קטעי וידיאו".

בפוסט שפרסמה Pen Test Partners הדגימו החוקרים כיצד ניתן לפרוץ את המכשיר: כל אדם שנמצא בטווח קרוב אליו יכול לגשת להזרמת הווידיאו שלו, על ידי סיסמת המשתמש או הזנת סיסמת ברירת המחדל של היצרן, 88888888 – אם היא לא שונתה, מה שלרוב לא קורה.

אדם עם ידע מתקדם יותר יכול להשיג "שליטה מלאה" על ביצועי המכשיר, טוענת Pen Test Partners. "זה דבר טריוויאלי להתחבר לנקודת הגישה (AP)", נכתב בפוסט, "(ואם – ג"פ) אתה יכול לעלות על AP אלחוטי, תהיה לך גישה מיידית לכל דבר ביישום אינטרנט זה".

מי משחק בצעצועי המין שלנו?

המקרה הזה אמור לעורר חשש, בעיקר כיוון שהוא מצטרף למקרה אחר, שלגביו כבר חרץ בית משפט כי צעצוע מין שונה שימש למעקב אחרי המשתמשים בו.

במקרה הקודם, שעליו דווח לפני כשלושה שבועות, נודע כי We-Vibe, יצרנית צעצועי ואביזרי מין קנדית, תיאלץ לפצות לקוחות לאחר ששלחה אליהם "ויברטור חכם" שניהל מעקב אחר אופניי השימוש שלהם במכשיר – ללא ידיעתם. בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט הפדרלי באילינוי, נדרשה החברה האם של We-Vibe, ששמה Standard Innovation, לשלם סך של ארבעה מיליון דולר קנדיים ללקוחותיה.

Pen Test Partners מסרה שיצרה קשר עם סוואקום מספר פעמים בנושא מאז דצמבר, אך החברה לא הגיבה לפניותיה.

מתעניינים באבטחת מידע ובסייבר? רוצים לדעת מהן ההתפתחויות העדכניות בנושא? הירשמו לכנס Infosec 2017 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים