חטיבת השבבים של טושיבה תפוצל ותהפוך לגוף נפרד

צעד זה היה באוויר כבר מזה תקופה ארוכה, וזאת לאור הפסדיה העצומים של החברה - והגדולים ביותר בתולדותיה

טושיבה

בעלי המניות של תאגיד טושיבה (Toshiba) אישרו בישיבה מיוחדת שנערכה אתמול (ד') ביפן את פיצול חטיבת השבבים מהחברה והפיכתה לגוף נפרד.

צעד זה אמור לסלול את מכירת החטיבה לצד שלישי, באופן חלקי או מלא. הצעד היה באוויר כבר מזה תקופה ארוכה, וזאת לאור הפסדיה העצומים של החברה – הגדולים ביותר בתולדותיה, ולמעשה של כל חברה יפנית אחרת אי פעם, שמסתכמים השנה בכתשעה מיליארד דולר.

במהלך הישיבה ספג מנכ"ל החברה, סאטושי טצונאקווה, יחד עם חברי ההנהלה האחרים, מטר של תלונות כועסות במיוחד לאחר שהמצב הגיע לכדי צורך במכירת חטיבת השבבים, שתוארה רק בשנה שעברה כאחד מעמודי התווך של עסקי הליבה של התאגיד. לכך יש להוסיף שיום לפני כן הגישה החברה הבת ווסטניגהוז (Westinghouse Electric Company), המייצרת חשמל בטכנולוגיית אטום בארצות הברית בקשה לפשיטת רגל לפי פרק 11.

כך או כך, כאמור הצפי לפיצוץ ומכירת חטיבת השבבים היה גדול, וטושיבה נחשבת לאחת מיצרניות שבבי ה-NAND הגדולות ביותר כיום. לפי ההערכות יהיו לא מעט קופצים על החטיבה, כשמעבר למשקיעים פיננסיים שיבקשו לעשות רווח כספי טהור, יש גם כמה יצרניות אמצעי אחסון וזיכרונות שמעוניינות ברכישה.

ברשימת היצרניות הללו ניתן למצוא את ווסטרן דיגיטל (Western Digital) שכבר מפעילה כיום מפעל שבבים ביפן בשיתוף פעולה עם טושיבה; את יצרנית הזיכרונות, מיקרון (Micron) וגם את יצרנית הזיכרונות הדרום קוריאנית, הייניקס (SK Hynix).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים