"האבטחה בארגונים מתקשה להכיל את ריבוי השינויים הטכנולוגיים"

"ארגונים נדרשים לאמץ את 'פלטפורמת העתיד', שממנפת את יכולות האינטגרציה והאוטומציה שבה, ומעודדת את ספקיות אבטחת המידע לחלוק ביניהן מודיעין איומים", אמר מארק מקלפלין, מנכ''ל פאלו אלטו

מארק מקלפלין, נשיא, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו. צילום: יח"צ

"ככל שחברות וארגונים מתמודדים עם יותר ויותר איומי אבטחה וסייבר, כך הצורך בשינוי המענה הניתן להם הולך וגדל. מה שארגונים נדרשים לו הוא מעבר למודל חדש, של אבטחת מידע מבוססת פלטפורמה", כך אמר מארק מקלפלין, מנכ"ל פאלו אלטו (Palo Alto Networks).

מקלפלין, שהוא גם יו"ר ונשיא ענקית אבטחת הרשת, התראיין לעיתונות הטכנולוגית באחרונה. לדבריו, "אין המדובר באותה פלטפורמת אבטחה שרוב ספקיות האבטחה מקדמות כיום – אלא בשלב ההתפתחותי הבא של המודל, בו המיקוד הוא על ניראות, ניתוח ואכיפה". הוא ציין כי "בשל כך, האופן שבו ארגונים אבטחו את עצמם עד היום צפוי להיעלם – בהיבט המודל העסקי שלו".

לדברי מקלפלין, "אבטחת המידע בארגונים מתקשה להכיל את מכלול השינויים הטכנולוגיים שקורים בשוק, כי בארגונים רבים האבטחה היא יקרה, מורכבת ואיטית מדי. כך, פעמים רבות מנהלי אבטחת המידע בארגונים מתקשים להראות להנהלות את ההחזר על ההשקעה בתחום. ארגונים חייבים לאמץ ולהטמיע את 'פלטפורמת העתיד', זו שממנפת את יכולות האינטגרציה והאוטומציה שבה, ומעודדת את ספקיות אבטחת המידע לחלוק ביניהן מודיעין איומים".

מקלפלין כינה את הפלטפורמה החדשה "פלטפורמה 2.0" ואמר כי "היא תוביל, בסופו של דבר, ליותר חדשנות, שיתוף, אוטומציה, יכולות ברמת התוכנה, קלות בהטמעה וגמישות באופן השימוש – עם מודלים חדשים של צריכה".

"קיים חשש שהמתקפות יובילו לחוסר אמון בטכנולוגיה"

"הכיוון של השינוי ברור", אמר מנכ"ל פאלו אלטו, "והסימנים המעידים על כך נעוצים בעובדה שמודל האבטחה הקיים כיום בארגונים פשוט אינו עובד. יש גידול מתמשך ועקבי בכמות ובחומרת הפריצות, לצד הולדתם של איומים חדשים. זאת, עם העדר תחושת יציבות בקשר למצב האבטחה בארגונים. בעוד שהאיומים לכשעצמם הם גרועים, קיים חשש גדול יותר, לפיו הכישלונות המתמשכים ביכולת לענות על הצורך בצמצום הסיכונים יובילו לחוסר אמון בטכנולוגיה ולשלילת היתרונות הפוטנציאליים שבחדשנות".

"הגישה הקיימת לאבטחה לא תעבוד יותר", הוסיף מקלפלין. "אם נמשיך לעשות את מה שעשינו עד כה, יהיו לנו כמה בעיות רציניות ומשמעותיות". לדבריו, "עלינו לחשוב מחדש, באופן בסיסי ומעמיק, איך החדשנות תניע את ותשפיע על עולם האבטחה. זו הדרך בה לדעתי עלינו ללכת – ואנחנו נעים במהירות רבה בכיוון זה".

הוא ציין ש-"על מנת להגיע ל-'פלטפורמת העתיד', תעשיית אבטחת המידע נדרשת לחיישנים רבים, שיקלטו כמויות עצומות של נתונים. לאחר מכן נדרשת היכולת לאכוף החלטות בתחום האבטחה – על סמך הנתונים שנותחו. זה יכלול את הצורך ביכולות סביב אבטחה מוגדרת תוכנה, בתוספת היכולת לצרוך כמויות גדולות של נתונים, מכונות לומדות, וממשקים שישולבו ויפעלו מול ריבוי מערכות".

מקלפלין סיים באמרו ש-"נדע שהגענו ליעד – השגת הדור הבא של פלטפורמת אבטחת המידע – כשיהיו לחיישנים יכולות של כתיבה חדשנית לפלטפורמה, כשהלקוחות ישתמשו במאות יכולות – שבקלות ניתן להפעיל אותן או לכבותן – וכשארגונים וחברות יהיו מסוגלים לנצל את היתרונות שיש למאות ספקיות האבטחה, בגלל השינוי שנעשה במודל הצריכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים