מתקפת המשובטים: פייסבוק מכניסה Stories ליישום הראשי שלה

הרשת החברתית הדומיננטית התמלאה כנראה בהשראה מהפורמט של המתחרה הקטנה שלה, שהמציאה את התכונה המאפשרת פרסום פוסטים קצרי מועד, והחליטה כי כדאי שגם החברים שלה יקבלו תכונות דומות

בקרוב תשתפו אותם גם באינסטגרם? Facebook Stories. צילום: יח"צ

לאחר שפורמט ה-Stories של סנאפצ'ט (Snapchat) "אומץ" באינסטגרם (Instagram) בוואטסאפ (WhatsApp), וב-Messenger, החלה פייסבוק (Facebook) לשחרר את התכונה Stories גם אצלה – באפליקציה העיקרית שלה לניידים. הרשת החברתית של מארק צוקרברג, הממציא והחדשן, אפילו לא מתביישת או מנסה להעתיק את השיבוט, וקוראת לתכונה פשוט Facebook Stories. התכונה עלתה אתמול (ג') ותהפוך בקרוב לזמינה ברחבי העולם לאחר שנבדקה באירלנד ובמספר מדינות אחרות במהלך החודשים האחרונים.

המתכונת תאפשר למשתמשי פייסבוק לפרסם מעכשיו סרטונים או תמונות שמועדם קצר, ושייעלמו בתוך 24 שעות משעת העלתם. כמו באינסטגרם – שהוסיפה את ה-Stories כבר באוגוסט 2016 במהלך שהוכיח את עצמו עד מאוד, כאשר כחצי שנה בלבד לאחר ביצועו הגיעו ה-Stories באינסטה לאותו מספר המשתמשים כמו זה שהיה לאינסטגרם כשהחלה להציג מודעות בסוף 2013, שלוש שנים אחרי שהחלה את דרכה.

לפחות המסננים מקוריים

בפייסבוק התכונה תופיע בחלק העליון של האפליקציה לנייד. היא תאפשר להכניס על גבי התוכן, לפני שהוא משותף, אפקטים מיוחדים – למשל מסננים מבוססי מיקום בערים כמו סן פרנסיסקו. החברה מעסיקה צוות קטן של אמנים שיוצרים את כל מסנני המצלמה שלה, כך שאלו יהיו ללא ספק מקוריים למרות השיבוט.

עד כה נרתעה פייסבוק מלהכיר בכך שסנאפצ'ט היא ההשראה שמאחורי השינויים האחרונים ומבוססי המצלמה שחלו בה, אבל עם ההשקה הנוכחית של Facebook Stories, החברה מודה למעשה כי הגישה הצעירה והיצירתית של סנאפצ'ט שווה ושכדאי ואף חשוב לאמץ אותה. "ראינו שזה הצליח גם באפליקציות אחרות", אמר מנהל המוצר של פייסבוק, קונור הייז, בראיון שערך לאחרונה עם כתבים. "זה משהו שסאנפצ'אט באמת חלוצה בו וההבנה שלנו בנוגע לכך היא ש-Stories הפכו לפורמט שאנשים משתמש בו כדי לשתף ולצרוך תמונות ווידאו בכל האפליקציות החברתיות".

הייז סיפר גם כי בארצות שבהן נבחנה כבר התכונה ,ה-Facebook Stories גרמה לאנשים לשתף יותר. על פי הדיווחים, פייסבוק נאבקה לאחרונה בירידה בשיתוף התכנים המקוריים, כך שמספר המשתמשים שבוחרים לשתף ברשת תכנים משלהם נמצא במעקב תמידי.

אבודים ב-Stories השונים

כאמור, תמונות וסרטונים ששותפו באמצעות התכונה יכולים להתפרסם בפרופיל אחד יממה, או להישלח ישירות למשתמש אחר. תכונת העברת הודעות ישירה מאפשרת לאנשים להגיב מבלי להיכנס לאפליקציה Messenger העצמאית – שיש לו תכונה משלו שנקראת Messenger Day, ושגם היא עובדת למעשה במתכונת Stories הפופולרית.

למרבית הצער, למרות הדמיון העצום בין כל ה-Stories שמופיעים ברשתות החברתיות השונות, פייסבוק לא מאפשרת ל-Stories שלה לעבור בין הרשתות כשיתוף חוצה פלטפורמות. הייז הסביר זאת בכך שהחברה מצפה שאנשים ישתמשו בתבנית השיתוף באופן שונה על סמך האפליקציה שבה הם משתמשים. עכשיו נשאר לתהות האם המשתמשים לא ילכו לאיבוד בים ה-Stories ויזכרו איפה הם עושים מה ולמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים