על קיוסק אמזון כבר שמעתם?

בשקט בשקט התחילה ענקית הקמעונאות להציב חנויות אלקטרוניקה קטנות - קיוסקים במתכונת פופ-אפ - בכ-30 קניונים ב-15 מדינות בארצות הברית ● אז מה יירכשו האמריקנים בקיוסק בפעם הבאה שיבלו בקניון - סוכריה על מקל או רמקול Echo?

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) פתחה באחרונה, באופן חשאי וללא כל באזז תקשורתי, רשת חנויות אלקטרוניקה שנושאת את שמה ואשר פועלת בקניונים.

החנויות, שנפתחו ב-15 מדינות – כולל בניו ג'רזי, קליפורניה וטקסס – יופעלו במתכונת המכונה pop-up kiosks, ואמזון מתכוונת להתייחס אליהם כאל עמדות מכירה "זמניות", שבהן יימכרו גאדג'טים משלה – כמו הרמקול Echo, ה-Fire TV, טאבלטיי Fire להפעלת Kindle ודומיהם – כך מסרה דוברת החברה.

לפי דיווח של TheStreet, אודות אחד ה"קיוסקים" של אמזון – שפועל בקניון פריהולד רייסוויי שבניו ג'רזי ושנפתח בחודש האחרון – הלקוחות המבקרים בחנות יכולים לבדוק מוצרים, כפי שהם נוהגים בחנות Apple Store, ולאחר מכן להזמין את המוצר הנחשק באופן מקוון.

שני יועצים מומחים של אמזון נמצאים בחנות ומסייעים ללקוחות המתעניינים בציוד. בקניון שבניו ג'רזי, וכנראה שלא במקרה, שוכן הקיוסק של אמזון לא רחוק מהחנויות של אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft).

דורסת קמעונאיות בשעטה קדימה

הקיוסקים הללו שצצים ברחבי ארצות הברית הם תופעה שעתידה כנראה להטריד במיוחד קמעונאיות אחרות.

רק לאחרונה דיווח הניו-יורק טיימס (New York Times) כי אמזון העוצמתית שוקלת לפתוח חנויות רהיטים ומכשירי חשמל, תופעה אשר לטענת TheStreet עלולה להשפיע בצורה קשה ולאיים על קיומן של חברות קמעונאות אחרות, כולל למשל על סירס (Sears) – חברה שכבר חוששת כי לא תוכל להמשיך לפעול בעתיד.

אמזון הואשמה כבר בכך שהיא מזיקה לתעשיות שונות, למשל בהפעילה לחץ על חנויות ספרים כמו בארנס אנד נובל (Barnes&Noble) על ידי פתיחת חנויות משלה.

בנוסף, פרסמה אמזון לאחרונה גם מספר מותגים חדשים פרטיים שפתחה, כולל למשל את אלה מון (Ella Moon) – קו של בגדי נשים בסגנון בוהמי, שמוכר רק לחברות מועדון ודרך אתר האינטרנט שלה. גם מיזם זה יוצר, כמובן, לחץ על חנויות קמעונאיות פיזית.

לגרום לחברות גדולות לפשוט רגל

על הרשתות לממכר מזון, כמו קרוגר (Kroger) ו-Whole Foods, מטילה אמזון אימים ממש, גם אם לא במתכוון, וזאת לנוכח פורמט המרכול החדש שפיתחה.

ה-Amazon Go הוא מרחב קמעונאי בגודל כ-1,800 מ"ר שהוקם בעיר הולדתה של החברה, סיאטל, המאפשר לקונים פשוט ללקט מהמקררים ומהמדפים את הפריטים שבאו לקנות ולעזוב את החנות. החיוב נעשה בשיטה טכנולוגית מתקדמת וללא מעורבות עובדים אנושיים.

ההתפשטות של התאגיד העצום, על מוצריו המתקדמים והאולטרה מודרניים, מתחילה להראות תוצאות בשטח ולגרום לחברות גדולות לפשוט רגל. כעת מתעוררת השאלה האם קיוסקי הפופ-אפ החדשניים ייעלמו מהשטח עוד לפני או כבר אחרי שיגרמו נזקים לחנויות המתחרות של אפל ומיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים