תקשורIT בסימן יום המעשים הטובים
יום המעשים הטובים הוא יום מצוין עבור חברות לא רק לתרום לקהילה, אלא גם ליהנות מיחסי ציבור טובים ● כלומר: לעשות טוב לא רק לאחרים, אלא גם לתדמית של הארגון
"יום המעשים הטובים הוא יום בינלאומי, המעודד כל אחד ואחת לעשות טוב בדרך שלו. היוזמה החיובית, שמקורה בישראל, נולדה לפני כעשור והספיקה לכבוש אנשים רבים במעל ל-88 מדינות בכל רחבי העולם. יום המעשים הטובים מהווה יום שיא לפעילות שנתית ולמעלה ממיליון וחצי ישראלים משתתפים בו ועושים טוב למען הקהילה והסביבה. המסר העיקרי ביום זה הוא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר – החל מחיוך לאדם ברחוב, עבור בהזמנה של קרוב משפחה לארוחת צהרים בהפתעה או ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות במשימות שונות למען החברה והסביבה" (מתוך האתר הרשמי של יוזמת יום המעשים הטובים, שחל היום):.
יוזמת יום המעשים הטובים, שהתחילה כטפטוף חרישי והפכה לשצף קצף של מעשים טובים, מייצרת מצב מובהק של Win-Win. מהמעשים הטובים שמבצעות חברות כתרומה סימבולית לקהילה נהנים ומורווחים שני הצדדים – הצד הנתרם, שזוכה לקבל תרומה מסייעת לה הוא נזקק, והצד התורם, שזוכה לייצר, מלבד גאוות היחידה הפנים-ארגונית המגבשת, הד תקשורתי חיובי וחשוב.
את החיבור שבין תדמית ציבורית חיובית, חיזוק המותג ופעילות למען הקהילה השכילו חברות רבות במשק לגלות כבר לפני מספר שנים. במה שזכה לכינוי אחריות תאגידית, מקצות חברות רבות מכספן, מזמנן וממרצן לתרומה עקבית למען הקהילה בדרכים מגוונות: מתן מלגות לימוד לחיילים בודדים או סטודנטים מצטיינים, העסקת עובדים בעלי צרכים מיוחדים, תרומות מזון לעמותות, הפעלת מועדוניות לילדים ממשפחות קשות יום, שיפוץ מוסדות לקשישים ונוער במצוקה, שיתוף פעולה עם עמותות למען בעלי חיים ועוד – כל חברה תורמת לקהילה באופן שהולם את ערכיה, תחום עיסוקה ואת האג'נדה החברתית או הסביבתית שחשוב לה, או לבעלים, לקדם מבחינה תדמיתית.
מתן בסתר? לא הפעם!
בזמן האחרון נדמה שקיימת אינפלציה של ממש בתחרות על תשומת ליבה של התקשורת בכל הנוגע למעשים טובים ותרומה של ארגונים עסקיים לחברה לקראת יום המעשים הטובים, שחל מידי שנה בסוף מרץ. בדומה ליום האישה או ליום המשפחה, הפך גם יום המעשים הטובים לתאריך המסומן ביומנם של יח"צנים ואנשי שיווק, ובהתאם לכך – ליום עבודה די עמוס לעיתונאי העבודה והרווחה, המקומונים ומדורי הרכילות העסקית. אלה נדרשים לברור בין מאות האייטמים הזורמים לכיוונם על "עובדי חברת הביומד שהגיעו למחלקת הילדים בבית החולים רמב"ם וחילקו ספרים וצעצועים למאושפזים" ל-"צוות פארק התעשייה שהגיע למועדונית באשדוד וצבע את קירות המתחם עבור הקשישים המבקרים במקום".
במקרים כאלה, אני נוהגת לייעץ ללקוחותיי: If You Can't Beat Them, Join Them (אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם). עלו גם אתם על הקטר הדוהר של התרומה לקהילה. עשיית טוב עוד לא הזיקה לאיש. רק השאירו את עיקרון המתן בסתר לדברים אחרים. אני אומרת להם: "אני רוצה שישמעו מה עשיתם. יש לכך ערך ממשי, אתם תהוו דוגמה אישית ותדרבנו מתחרים לתרום אף הם, החברה שלכם תיתפס כחיובית ואחראית, שמודעת לסביבתה ומתחשבת בה, אתם תשדרו לעובדי החברה מסר של אחדות וגאווה, ואולי תקבלו עוד נקודה או שתיים בונוס אצל משקיעים או לקוחות פוטנציאליים שיתרשמו עמוקות מכך שכספם לא משרת רק את הטיסה הבאה של המנכ"ל לחו"ל".
בנוסף ליום המעשים הטובים – שבו, כאמור, ממילא יש התנדבויות רבות – חשוב לחשוב יצירתי: חפשו תאריכים בעלי משמעות בהם אתם לא מתחרים עם עוד אלפי חברות על תשומת הלב התקשורתית. ציינו יום הולדת לעסק בפרויקט למען הקהילה, הזמינו לחגיגת הפורים המשרדית נערים מפנימייה סמוכה או פשוט נצלו "עונות מלפפונים" עסקיות לטובת התבוננות החוצה ותרומה לחברה ולסביבה.
גם אם אתם חברת סטארט-אפ דלת אמצעים ודלילת כוח אד, תוכלו למצוא פעילות למען הקהילה ההולמת את מידותיכם הצנועות. הציעו את מה שיש לכם: למשל, העבירו הרצאה על שיווק לקבוצת נשים יזמיות במתנ"ס העירוני, פיתחו דלתכם לסטודנט להנדסה לסטאז', תרמו את המחשבים הישנים לחיילים בודדים – ובכל מקרה, דאגו לעדכן את איש יחסי הציבור, להצטלם ולדווח.
הכותבת היא יועצת תקשורת במשרד אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.
תגובות
(0)