מהם הטרנדים החמים בעולם ה-ProAV?

ה-ProAV הוא עולם מתפתח ומסקרן, והוא נדון בכנס שערכה באחרונה סילורה, המשווקת בארץ את מוצרי גפן - אחת החברות הבולטות בתחום

וויג'יד וורצ'ק, מנהל המכירות של גפן בדרום-מזרח אירופה והמזרח התיכון. צילום: עמית אילוז

האודיו והווידיאו הם בין העולמות המסקרנים ביותר בשנים האחרונות מבחינה טכנולוגית. אלה עולמות שמתפתחים כל הזמן, מביאים עימם טכנולוגיות חדשות וטרנדים חדשים, ויותר ויותר נכנסים לארגונים.

כנס שערכה באחרונה חברת סילורה, המשווקת בארץ את מוצרי גפן הבינלאומית, עסק בטרנדים הללו ובפתרונות שגפן מציעה בתחום. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון הרודס בהרצליה והשתתפו בו עשרות מומחים ואנשי מקצוע בתחום ובטכנולוגיה בכלל.

המרצה המרכזי באירוע היה וויג'יד וורצ'ק, מנהל המכירות של גפן בדרום-מזרח אירופה והמזרח התיכון. הוא ציין כטרנדים החמים בשוק ה-AV את ה-4K, ה-HDR, ה-HDCP וניהול ה-EDID, ופירט מה החברה מציעה בתחומים אלה.

לדבריו, גפן היא חלק מקבוצת Core Brands, שפועלת עוד משנות ה-60 ומייצרת מוצרים בתחום האודיו והווידיאו. החברה נוסדה ב-1995 ומתמחה בהפצת אותות דיגיטליים. בין השאר, אמר, "עזרנו לאפל (Apple) ליצור את Apple TV".

"ל-גפן יש פורטפוליו של מוצרים בתחומים כמו VoIP, הפצה, מטריצות ואותות. החברה עומדת בכל סטנדרט אפשרי – HDM, ,DV, ,3DHDI ועוד – ומציעה גם ציוד בדיקות", הוסיף.

לגבי ה-4K אמר וורצ'ק כי "כולם מדברים על זה היום וזה תחום שהולך וצובר תאוצה. הכול צריך להיות 4K וכך יהיה בעתיד. הרזולוציה הזאת נמצאת בכל מקום בעולם ה-AV, אבל יש אי הבנה לגביה: היא רזולוציה של קולנוע, אבל אנשים משתמשים בה ובמונח אולטרה HD כאילו הם אותו הדבר. יש להבחין בין השניים. אנחנו מציעים פתרונות בשני העולמות האלה".

"הטרנד המרכזי הוא לתת ללקוח את התמונה הטובה ביותר", אמר וורצ'ק. הוא ציין בהקשר זה את ה-4K כמו גם את טכנולוגיית ה-HDMI, שאותה כינה "תחום מתפתח, שצריך לראות איך הוא ישפיע עלינו ועל הלקוחות שלנו. יתווספו בו עוד ועוד סטנדרטים לאורך השנים".

"כיום, נדרשת העברת נתונים במהירות של כמעט 18 ג'יגה-ביט לשנייה", אמר וורצ'ק. "זאת מהירות שמאוד קשה לשלוט עליה והיא מהווה אתגר לנו ולספקים. כיום עובדים על פיתוח HDMI 2.1 וכשזה יושלם, המהירות תהיה כמעט 48 ג'יגה-ביט לשנייה.

"חצי מהבעיות בתחום ניהול ה-EDID – בגלל אי הבנתו"

לדבריו, אחת הבעיות שהפתרונות של גפן, שאותו משווקת סילורה, מציע לו מענה הוא ניהול ה-EDID. "חצי מהבעיות בתחום נגרמות מאי הבנתו", אמר. "בכל מסך, פרוג'קטור או דבר אחר שיש לו HDMI, יש גם EDID. במסגרת ניהולו נאסף כל המידע על הצבעים, על המסך או על הפרוג'קטור. הוא מאפשר לצופה לראות את התמונה לפי סוג המכשיר. בהתבסס על ה-EDID, אנחנו יכולים ליצור תמונה שתואמת את המסך או הפרוג'קטור. הוא מאפשר זיהוי אוטומטי שלו".

"אנחנו מספקים מענה גם ל-HDCP – הגנת התוכן", ציין וורצ'ק. "ניקח לדוגמה מסעדה או בר עם 20 מסכים. יש סיכוי סביר שלא תתקבל שם תמונה, כי היצרן בדרך כלל מגביל את מספר המסכים שאפשר להקרין עליהם. ה-HDCP עובד ברקע ובכל שתי שניות 'שואל' את הרסיבר כמה פריימים של תמונה הוא העביר. הרסיבר מעביר את המספר וה-HDCP בודק אם הוא תואם למקור. אם לא, הוא מונע את הקישוריות ומתקין אותה מחדש".

"הפתרונות שלנו מותאמים גם לסטנדרט HDBaseT, שעוסק בהעברת אותות, ול-HDBaseT Light. גרסה 2.0 כוללת שיפורים וסטנדרטים חדשים. המהירות היא אותו הדבר כמו בגרסה הקודמת – 10.2 גיגה-ביט לשנייה – וההבדל הוא בעיקר באיכות הקישור. בגרסה 1.0, אם משהו קורה בדרך, ההעברה מופסקת ומופעלת מחדש, מאפס. ב-2.0 יש אפשרות להעברה מחדש מאותו המקום. יש באפר של 10 מיקרו-שניות כדי לבקש להעביר שוב את הנתונים. זה זמן קצר מאוד, אבל מספיק כדי לייצב את הקישוריות", הוסיף וורצ'ק.

הוא ציין כי במקרים מסוימים יש בעיות במעבר מטכנולוגיית VGA ל-HDMI והפתרון של גפן מאפשר לעשות זאת היטב – ומהר ככל האפשר. "תמיד יש סיכוי שהמסכים לא 'יתיישבו' כמו שצריך האחד עם השני. המוצר שלנו פותר את זה", אמר.

"עוד הבדל גדול בין המוצרים שלנו לאלה של המתחרים הוא שאנחנו לא דורשים להשתמש בסוויץ' מתקדם אלא בסוויץ' רגיל. בנוסף, לא צריך לבזבז הרבה זמן על קונפיגורציה", הוסיף.

"ב-99% מהמקרים שבהם יש בעיה בהטמעה, מדובר בקונפיגורציה של הסוויץ'", ציין וורצ'ק. "אם הוא יפעל כראוי, ברוב גדול של המקרים ההטמעה תעבור על הצד הטוב ביותר".
הוא הוסיף כי "תמיד עדיף לארגונים לוודא עם הלקוח אם הוא רוצה הטמעה שתתאים למגמות העתיד – שזו ההטמעה הכדאית יותר. הרזולוציה בעתיד תהיה טובה יותר ולקוח שיבצע הטמעה שלא תתאים למגמות העתיד – יהיה מוגבל".

"שילוב של חדשנות ישראלית עם פרפקציוניזם אמריקני"

דובר נוסף באירוע היה יהודה גליקמן, מנהל המכירות הבינלאומי של גפן. הוא ציין כי "מדובר באחת החברות הוותיקות בענף, שקיימת מ-1995. היא נוסדה על ידי חגי גפן, שהביא לענף את רוב הפיתוחים שקיימים בו עד היום. ברבות הזמן גפן עזב ועברנו מספר שינויים, גלגולים ומכירות, אבל נשארנו עם אותו DNA ועם המוצרים האמינים שלנו. התרחבנו מתעשיית השידור לעולם ה-ProAV. סיימנו את 2016 עם עלייה במכירות ואני מעריך ש-2017 תהיה טובה יותר".

עמית אילוז, מנהל מערך המכירות של גפן בישראל מטעם סילורה, אמר כי "יש כאן שילוב של חדשנות ישראלית עם פרפקציוניזם אמריקני, שהביא אותנו למקום מאוד טוב בשוק העולמי. אני מאמין שנצליח להמשיך ולדחוף קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים