יונייטד איירליינס: בליץ במדיה החברתית בגלל טייץ

חברת התעופה החרימה שתי בנות נוער ואסרה עליהן לעלות על טיסה מכיוון שלא עמדו בקוד הלבוש המקובל עליה ● התגובות ברשתות החברתיות, ובעיקר בזו המצייצת, לא איחרו להגיע

קוד לבוש חדש? אילוסטרציה: 918/BigStock

חברת התעופה, יונייטד איירליינס (United Airlines), אסרה על שלוש נערות לעלות על טיסה בדנוור משום שלבשו מכנסי טייץ.

הנערות, שעלו למטוס בשדה התעופה הבינלאומי של דנוור בדרכם למיניאפוליס, עוכבו בשער העלייה למטוס והתבקשו לחזור על עקבותיהן, כך דיווח הניו יורק טיימס (New York Times). התנהגות החברה עוררה ביקורת חריפה במדיה החברתית, והובילה את יונייטד להגן על ההחלטה בסדרת טוויטים ששחררה ביום א' האחרון.

על האירוע דווחה לראשונה שאנון ווטס, מייסד קבוצת בקרת הנשק "אמהות דורשות פעולה" (Moms Demand Action) שצייצה כי "חברת תעופה לא נותנת לנערות לעלות לטיסה בגלל שסטרץ' אסור?"

ווטס סיפרה לטיימס בראיון טלפוני כי היא הבחינה במשפחה עם שתי נערות צעירות בשער הסמוך לה. היא אמרה שהמשפחה נתפסה בחילופי דברים סוערים עם השוערת, שאמרה לבנות הצעירות: "אני לא קבעתי את הכללים, אני פשוט אוכפת אותם".

קפטן קירק בטייץ אדומים וחזה חשוף

בנוסף לשתי הבנות הייתה גם ילדה אחרת שהצליחה ללבוש שמלה שהסתירה את הטייץ שלה ולכן זכתה באישור לעלות על הטיסה. לשתי האחרות הוצעו מושבים במטוס אחר, בתנאי שימלאו את דרישת הביגוד.

אבל, למרות הפשרה, הפעולות של חברת התעופה עוררו תגובה חריפה ברשתות החברתיות, ובעיקר בטוויטר (Twitter). היו אפילו כמה מפורסמים שהגיבו לתקרית.

הדוגמנית כריסי טייגן צייצה בעניין, "טסתי ביונייטד בכלל בלי מכנסיים. רק טופ בתור שמלה. בפעם הבאה אני אלבש רק מכנסי ג'ינס וצעיף"; השחקנית פטרישה ארקט קראה למדיניות של חברת התעופה "מיושנת"; ואילו ויליאם שאטנר – שידוע לנו כקפטן קירק ממסע בין כוכבים – תקף גם הוא את הכללים המשונים של יונייטד וצייץ תצלום ישן שלו לבוש בטייץ אדומים בלבד, וטען שכבר טס בעבר בלבוש שכזה.

איסור לטוס יחפים – אישור לטוס עם טייץ

חברת התעופה ענתה בציוצים מאוחר יותר, בניסיון להבהיר את האירוע והאם אכן קוד הלבוש של יונייטד איירליינס מונע מנוסעים ללבוש מכנסי טייץ מסטרץ' או לייקרה – בתחילה אישרה החברה כי אכן "בחוזה ההובלה שלנו, לפי תקנה מספר 21, יש לנו הזכות לסרב להוביל נוסעים יחפים או לא לבושים כראוי".

מאוחר יותר צייץ דובר החברה, ג'ונתן גורין, ואמר שהנערות לא הורשו לצאת לטיסה ביום א' בבוקר כי הן היו אמורות לטוס תחת כרטיס של עובד, שכולל קוד לבוש.

החברה הוסיפה והדגישה בציוץ נוסף: "ללקוחות שלנו… הטייצים שלכם יתקבלו בברכה!".

פרנק וושקוך, עורך חדשות PR Week, חושב שחברת התעופה חיכתה זמן רב מדי כדי להוציא את הסיפור המלא למדיה וטוען שהטוויטים שלה נתפשים כמתגוננים וחסרי אכפתיות. "הם נכשלו בזה", הוא קבע.

United Breaks Guitars

בעבר כבר שילמה יונייטד ביוקר על זלזול בלקוחות שעורר סערה ברשת החברתית. ביולי 2008 טס הזמר דייב קרול עם החברה. את הגיטרה שלו, ששווייה הוערך ב-3,500 דולרים, הפקיד בידי החברה באמונה שזו תגיע ליעדה בשלום. לטענתו של קרול, עובדי יונייטד התעלמו מכל בקשותיו ולא שמרו על הגיטרה היקרה, שאותה מצא שבורה בתום הטיסה.

יונייטד זלזלה בקרול ובסיפור שלו ולא פיצתה אותו על הנזק, אז אחרי תשעה חודשי סחבת הוא החליט להקדיש לה שיר שאמר: "I should have flown with someone else, or gone by car, ’cause United breaks guitars".

השיר הגיע לחמישה מיליון צפיות ביוטיוב (YouTube) בתוך חודש אחד והלחץ שגרף הקליפ הביא בסופו של דבר לירידת מחיר המניה של יונייטד איירליינס ב-10% , מה שעלה למחזיקי המניות כ-180 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים