17 אלף עובדים של AT&T בארצות הברית פתחו בשביתה

עובדי היחידות הקוויות של תאגיד התקשורת הבינלאומי האמריקני בקליפורניה ונבאדה, עזבו את עבודתם אתמול (ד') בשל סכסוך על תנאי ההעסקה שפרץ בין איגוד העובדים להנהלה

מה עם העובדים? אילוסטרציה: Dean Drobot/BigStock

שביתתם של 17 אלף עובדי AT&T, שפרצה אתמול (ד'), החלה לאחר משא ומתן מתמשך בין התאגיד לבין עובדים של יחידות הטלפונים הקוויים בקליפורניה ונבאדה, המיוצגים על ידי איגוד עובדי התקשורת של אמריקה, ה-CWA (ר"ת Communications Workers of America union).

לאחר ששני הצדדים לא הגיעו להסכם בתום מספר ימים של שיחות, הודיע האיגוד דרך פייסבוק (Facebook) כי העובדים כועסים על כך ש-AT&T "ביצעה לאחרונה שינוי חד-צדדי בדרישות העבודה לטכנאים קווים ללא הסכמת האיגוד".

בכירים ב-AT&T טוענים כי החברה הציעה פיצוי של שכר שנתי והטבות פנסיה מוגדלות, כמו גם תכניות ביטוח בריאות, לעובדים הקוויים, וזאת במסגרת המשא ומתן האחרון ובדומה למה העובדים ברחבי הארץ קיבלו בחוזים אחרים. "העזיבה היא לא לטובתו של אף אחד, וזה מצער שהאיגוד בחר לעשות זאת", אמר דובר AT&T לפורצ'ן (Fortune). "אנחנו עוסקים בדיון עם האיגוד להחזיר את העובדים האלה לעבודה בהקדם האפשרי".

AT&T הרגיעה את משתמשיה ואמרה כי השביתה אינה כוללת עובדים במחלקות האלחוטיות, ודובר החברה, מרטי ריכטר, אמר גם כי החברה "מוכנה היטב להמשיך לשרת לקוחות", וזאת למרות השביתה.

יודעת לפעול בהסכמים ישירים מול תאגידים

עובדי AT&T בקליפורניה ובנבאדה מועסקים תחת חוזה שתוקפו פג כבר לפני שנה כמעט. CWA אמר בשבוע שעבר כי החברה "סירבה להתמקח בצורה הוגנת".

שלא כמו המתחרה של AT&T, וריזון (Verizon), אשר נפגעה משביתה קשה בת שבעה שבועות בשנה שעברה, AT&T דווקא חוותה תקופה ארוכה יחסית של עסקאות מוצלחות שהשיגה מול ה-CWA והאיגודים האחרים. מאז תחילת 2015 השלימה AT&T מספר מרשים של 28 עסקאות ישרות עם האיגודים המקצועיים שלה, שכוללים בסך הכל 123 אלף עובדים מרוצים יחסית. השביתה האחרונה בחברה הייתה ב-2012, ונמשכה יומיים בלבד.

גוזלת משרות מהמקומיים

אלא שבינתיים האיגוד כועס לא רק בשל תנאי העבודה אלא גם כיון ש-AT&T פיטרה אלפי משרות של טכנאי טלפונים קוויים באזור בשנים האחרונות. נבחרי ציבור בכירים משתי המדינות החלו לטפל בנושא ופנו במכתב אל מנכ"ל AT&T, רנדל סטפנסן, כך הודיע ה-CWA בשבוע שעבר. במכתב נטען שהחברה "פוגעת בקהילות על ידי קיצוץ אלפי משרות טובות, מהמעמד הבינוני".

בנוסף מאשים המכתב את AT&T בגרירת הנושא בתוך פיזור בהבטחות לספק אינטרנט במהירות גבוהה ברחבי הקהילות הכפריות בקליפורניה ונבאדה.

מוקדם יותר החודש, הגיעה חברת הטלקומוניקציה הענקית להסכם נפרד סופי עם עובדים מאוגדים בדרום מערב אמריקה, שבמסגרתו נכללה ההבטחה "להביא הביתה" 3,000 מקומות עבודה אשר הוצעו עד כה במיקור-חוץ לעובדים מחו"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים