הכנסת אישרה את תקנות מימון ההמונים עבור סטארט-אפים

התקנות קובעות את התנאים לרישום רכז הצעה ברשות ניירות ערך, החובות המוטלות על מי שרושם והתנאים להצעת ניירות ערך באמצעות רכז הצעה במנגנון של מימון המונים

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך. צילום: קובי קנטור ז"ל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול (ב') את נוסח התקנות בנושא מימון המונים. תקנות אלה משלימות את המנגנון שנקבע בחוק ניירות ערך, כפי שתוקן במסגרת הצעת החוק לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום ההיי-טק, שאושר בכנסת בסוף 2015.

יצוין כי לא מדובר בפרויקטים לגיוס המונים באתרים כמו KickStarter או אינדיגוגו. ברשות מסבירים שמימון המונים הוא שיטת מימון שבה סטארט-אפים או חברות קטנות ובינוניות מממנים את פעילותם באמצעות מספר רב מאוד של משקיעים, שמקבלים מניות בחברה הממומנת. זו שיטת מימון מקובלת בחו"ל ועל פי הערכות, ב-2015 היקף המימון באמצעותה בעולם הסתכם ב-34 מיליארד דולר.

הסיבה המרכזית לצורך בתקנות החדשות היא שמימון סטארט-אפים בשלבי הפיתוח והצמיחה שלהם נעשה כיום בעיקרו על ידי קרנות הון-סיכון – ישראליות אמנם אבל גם זרות, מה שיוצר תלות של החברות המגייסות בהון זר. בנוסף, העסקים הקטנים והבינוניים נתקלים בקשיי מימון ונזילות רבים בפעילותם מול המערכת הבנקאית. ברשות מציינים שנתונים אלה מצביעים על הצורך הגובר במציאת פתרונות יעילים לגיוסי הון וחוב לחברות אלה, הן דרך הבורסה בתל אביב והן מחוץ לה.

במסגרת התקנות שאושרו אתמול נקבעו התנאים לרישום רכז הצעה ברשות ניירות ערך, החובות המוטלות על מי שרושם והתנאים להצעת ניירות ערך באמצעות רכז הצעה במנגנון של מימון המונים.

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך, אמר כי "תקנות מימון המונים מאפשרות להגשים חלומות של יזמי היי-טק במדינת הסטארט-אפ. התקנות מהוות נדבך נוסף למהלכים שתכליתם הורדת עלויות רגולטוריות ובהם הקלות לחברות קטנות, הקלות לחברות בהנפקות חדשות, תמריצי מס ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים