"הענן צריך לדעת לארגן ולנהל אינסוף נתונים"

"80% מזמנם של מדעני הנתונים מוקדש לחיטוט בנתונים במקום לניתוח ולהבנת המשמעויות שהנתונים מספרים לנו; הדבר צריך להשתנות", אמר ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר לענן היברידי בחטיבת המחקר של יבמ

ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר לענן היברידי בחטיבת המחקר של יבמ. צילום: יח"צ

"הענן הוא הרבה יותר מגישה מהירה לתשתיות ואחסון. הוא צריך להיות מסוגל לארגן ולנהל אינסוף נתונים, ואז לנתח אותם ולספק תובנות – עסקיות או משנות חיים", כך אמר ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר לענן היברידי בחטיבת המחקר של יבמ (IBM).

לדבריו, "80% מזמנם של מדעני הנתונים מוקדש לחיטוט בנתונים במקום לניתוח ולהבנת המשמעויות שהנתונים מספרים לנו. הענן צריך לשלב בין נתונים לבינה מלאכותית, והנתונים הם הדלק של הבינה המלאכותית, שמייצרת את האפליקציות".

קרישנה דיבר בכנס Interconnect 2017 של הענק הכחול, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס. הכנס משך אליו 24 אלף משתתפים מרחבי העולם, שבאו לשמוע על הכלים והשירותים של יבמ בענן ועל ההתפתחויות הבולטות בתחום. החברה אמנם ממוקמת רביעית בשוק זה, אחרי AWS, מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), אך ההשקעות שהיא ביצעה בשנים האחרונות ממקמות אותה בשורה הראשונה של הספקיות בתחום.

ווטסון הוא פלטפורמת הבינה המלאכותית של יבמ ולדברי קרישנה, בעזרת הכלים שמציעה החברה, כמו Bluemix, ניתן לייצר בתוך דקות אפליקציה שמנצלת את יכולות ווטסון, ולהפיצה בענן. "אנחנו מאפשרים למפתחים ליצור באמצעות התבונה המלאכותית, ולהתחבר עם כל דבר", אמר.

קרישנה הזמין לבמה את דניאל הנרי, סגן נשיא באמריקן איירליינס (American Airlines), שסיפר כיצד חברת הענק שיפרה את חוויית הלקוח שלה באמצעות המעבר לענן של יבמ. לדבריו, הדבר התאפשר על ידי כך שהחברה מספקת ללקוחות מידע בזמן אמת בכל מקום ובכל זמן. "אנחנו מעבירים לענן את כל האפליקציות הקריטיות שמפעילות את חברת התעופה שלנו", ציין.

"הטכנולוגיה נמצאת בקצות האצבעות שלנו"

את מליאת הפתיחה פתח כריס מודי, סגן נשיא ומנהל הדטה ופתרונות האנטרפרייז בטוויטר (Twitter). הוא אמר כי "אני נדהם לגלות את רוח היזמות של הצעירים, שלהוטים לשנות את העולם. הבשורה הטובה היא שזה מעולם לא היה אפשרי יותר מהיום. הטכנולוגיה נמצאת בקצות האצבעות שלנו. הודות לפתרונות מבוססי ענן, היא נגישה לכולם".

כריס מודי, סגן נשיא ומנהל הדטה ופתרונות האנטרפרייז בטוויטר. צילום: יח"צ

כריס מודי, סגן נשיא ומנהל הדטה ופתרונות האנטרפרייז בטוויטר. צילום: יח"צ

"לטוויטר מלאו כעת 12 שנים. כשהתחלנו, זה היה מעין פרויקט צדדי, דרך לחבר בין חברים. לא ידענו שזה עומד לשנות את העולם. הפלטפורמה שלנו עדיין מתפתחת והופכת לפלטפורמה עסקית עוצמתית, שמאפשרת לעסקים להיות מחוברים ללקוחותיהם בדרך שלא הייתה להם בעבר", אמר מודי.

"הדבר הזה מתאפשר מפני שיש לנו כמה נכסים נדירים עיקריים: הראשון הוא הנתונים. אנחנו יכולים לדעת נתונים דמוגרפיים על לקוחות של ארגונים ומה שחשוב יותר – ביכולתנו לספק תובנות על אותם לקוחות ועל מה שהם חושבים על הארגונים ועל המתחרים, ואפילו יותר מכך – מה הם מתכננים לעשות", ציין.

הוא אמר כי "אנחנו יכולים לעשות זאת משום שהפלטפורמה שלנו ציבורית ואנשים חולקים את המידע הזה כל הזמן. מדי יום אנשים משתפים נפחים עצומים של מידע ומדי יום נשלחים חצי מיליארד ציוצים בטוויטר".

"הנכס השני שלנו הוא הפלטפורמה שלנו, שמאפשרת ליצור חוויות עבור לקוחות של ארגונים רבים", הוסיף מודי. "באחרונה אנחנו משקיעים רבות בבניית כלים למפתחים, כדי שיוכלו ליצור חוויות עשירות יותר ויותר עבור לקוחות".

כנכס השלישי של החברה הוא ציין את "מיליוני הלקוחות שלנו".

"כשמשלבים את כל אלה יחד", אמר, "לעסקים יש הזדמנות נדירה ליצור חוויות מיוחדות".

הוא פירט על שיתוף הפעולה של החברה עם יבמ וציין ש-"אחד הדברים שאנו מנסים לעשות הוא למנוע גידופים וקללות, אבל זה אתגר קשה מאוד. באחרונה, אנחנו עובדים יחד עם צוות ווטסון ומנסים להבין ניואנסים של שפה, כדי שנוכל לזהות תבניות של התנהגות כזאת ולא לאפשר לה להתרחש בכלל. אני מקווה שבשנה הבאה ניפגש פה ואספר לכם על הצלחת הפרויקט הזה, כי בינתיים התוצאות חיוביות מאוד".

עוד דיבר על הבמה סלאבה רובין, מייסד אינדיגוגו (Indigogo), אחת הפלטפורמות הגדולות לגיוס המונים, שהכריז על שיתוף פעולה עם האינטרנט של הדברים של ווטסון כדי לספק יכולות ליזמים שפועלים באתר.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים