נשיא אובר עוזב את תפקידו עקב מחלוקות ניהול

ג'ף ג'ונס, נשיא הענקית, טוען שהסיבה לפרישה היא "פערים בין אמונות ובגישה למנהיגות" ● אבל מנגד, מקורבים מספרים שהוא פשוט "לא אוהב סכסוכים", ומאלו יש כידוע בחברה בשפע בזמן האחרון

מי ימלא את החלל? אילוסטרציה: Gustavo Toledo/BigStock

ג'ף ג'ונס, נשיא אובר (Uber), עוזב את החברה לאחר פחות משנה בתפקיד. המהלך קשור ככל הנראה ישירות למחלוקות המרובות בחברה, כולל לפצצות המתקתקות שמתגלמות בה במופעי סקסיזם והטרדה מינית.

המקורות שדרכם הגיעו השמועות על העזיבה המתוכננת אמרו כי ג'ונס טען שהמצב הנוכחי בחברה אינו דומה לזה שלשמו הצטרף אליה מלכתחילה, במיוחד כעת לאחר שמנכ"ל אובר, טראוויס קלאניק, הודיע על חיפוש אחרי סמנכ"ל חדש שאמור לעזור לו להשיט את הספינה באופן מוצלח יותר. קלאניק גם העיד על עצמו ואמר לאחרונה: "אני צריך להתבגר", וכן קבע בנוגע להתנהלות החברה בתקופה האחרונה ש"יש לנו בעיה מערכתית".

המצב בחברה בעייתי יותר משחשב בתחילה

אובר אישרה את העזיבה ואמרה בתגובה: "אנחנו רוצים להודות לג'ף על ששת החודשים שלו בחברה ומאחלים לו כל טוב". במכתב לעובדים ציין קלאניק, כי "אחרי שהצהרנו על הכוונה לשכור COO, ג'ף הגיע להחלטה קשה כי הוא לא רואה את עתידו באובר. זה מצער כיוון שזה הוכרז דרך העיתונות, אבל חשבתי שחשוב לשלוח לכולכם דוא"ל לפני מתן תגובה בפומבי".

ג'ונס מצידו אישר ל-Recode את השמועות על עזיבתו הקרבה ואמר גם כי "עכשיו ברור, בכל אופן, כי האמונות והגישה למנהיגות שהנחו את הקריירה שלי אינם עולים בקנה אחד עם מה שראיתי וחוויתי באובר, ואני כבר לא יכול להמשיך כנשיא של עסק שיתוף הנסיעות".

על פי מקורות יודעי דבר חילוקי הדעות המנהלתיים לא היו הסיבה הבלעדית להחלטתו של ג'ונס, וכן לא הפירוש שהעניק לאמירתו של קלאניק שהוא מביא מנהל חדש שעלול לתפוס את מקומו. במקום זאת, אמרו מקורות אלה, ג'ונס פשוט החליט כי המצב בחברה בעייתי יותר ממה שחשב בתחילה.

חצי שנה שהחלה בהתרגשות גדולה

ג'ונס התקבל בשבחים על ידי קלאניק כשהגיע אל אובר בסתיו האחרון מטרגט (Target), שם הועסק כסמנכ"ל. עם שכירתו יועדה לו, בין היתר, המשימה לשפר את תדמית החברה. הוא קיבל גם את תפקיד נשיא העסק העיקרי של אובר.

פגישתם הראשונה של ג'ונס וקלאניק התקיימה רק לפני שנה, בוועידת TED שנערכה בוונקובר, ולחבירתו של ג'ונס לאובר יוחסה התרגשות רבה, כיוון שהיא הדגימה כיצד הענקית מצליחה לגייס בכירים בתעשייה ולצרפם לשורותיה.

"במהלך ששת החודשים האחרונים, השתכנענו יותר ויותר כי מאמצי השיווק שלנו שצומחים במהירות, צריכים להיות משולבים הרבה יותר עם פעולות העיר שלנו", כתב קלאניק בהודעה שהודיעה על גיוסו של ג'ונס, שבילה את רוב הזמן בתחילת כהונתו כנשיא תחום שיתופי הנסיעה של אובר בנסיעות ובפגישה עם נהגים. לאחר מכן שלח ג'ונס לנהגים מייל שבו שטח את מה שלמד ומה החברה מתכוונת לעשות בנוגע אל ממצאיו בעתיד.

לא אוהב סכסוכים

החלטתו הנוכחית של ג'ונס לעזוב את אובר לא תפתיע כנראה אנשים שעבדו איתו בטרגט. "ג'ף לא אוהב סכסוכים", אמר ל-Recode מקור יודע דבר.

ואכן, סכסוכים ובעיות יש בשפע באובר, שנראית כמחליקה בלי שליטה על מדרון משופע במיוחד, מאז שמהנדסת לשעבר בחברה פרסמה פוסט בבלוג שבו ניתחה לעומק את הניהול ואת התפקוד של קלאניק, ובאופן מאוד לא מחמיא.

המהנדסת, סוזן פאולר, תיארה אווירה סקסיסטית בחברת הענק וסיפרה על המקרה שלה – שבו סירבה אובר, לטענתה, לטפל בתלונות על הטרדות נגד בכיר, בטענה שהוא "ביצועיסט ברמה גבוהה".

מאז "האירוע הפותח" הזה החלה החברה חווה שלל חשיפות מביכות, שביניהן נכללות פיטורי ראש מחלקת ההנדסה לאחר שהתגלה כי לא יידע את החברה בחקירה חמורה במקרה הטרדה מינית, שבו נחשד אצל מעסיקתו הקודמת, גוגל (Google).

גם הבוס הגדול, קלאניק, הסתבך בשלל אמירות, ואף בריב קולני ומתנשא עם נהג כהה עור שמועסק בחברה, ובאופן כללי מתנהל כבר מזה זמן מה כמי שמוביל את העסק שלו בבטחה למחוזות מאוד לא מוצלחים, בלשון המעטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים