אזרח אמריקני עלול להישלח למאסר של 10 שנים – בגלל ציוץ

על פי כתב האישום, ג'ון ריאן ריבלו ממרילנד נעצר לאחר ששלח לעיתונאי קורט אייכנוולד, שסובל מאפילפסיה, תמונה עם אורות מהבהבים - פעולה שהובילה להתקף

שחרור מוקדם מהכלא לריאליטי ווינר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אזרח אמריקני עשוי להישלח למאסר של 10 שנים – בגלל ציוץ. על פי כתב האישום, ג'ון ריאן ריבלו ממרילנד נעצר לאחר ששלח לעיתונאי קורט אייכנוולד, שסובל מאפילפסיה, תמונה עם אורות מהבהבים – פעולה שהובילה להתקף.

הציוץ המסוכן נשלח בדצמבר האחרון. "מגיע לך התקף על הפוסטים שלך", כתב ריבלו לאייכנוולד, עיתונאי בכיר במגזין Newsweek ועורך בוואניטי פייר (Vanity Fair). עתה הוא נאשם בעבירת סייבר שעלולה להסתיים ב-10 שנים מאחורי סורג ובריח.

מהחקירה עולה כי ריבלו לא הסתפק בציוץ אחד. כך, הוא פנה למשתמשים אחרים בטוויטר (Twitter), ושיתף אותם בתכניתו לפגוע בעיתונאי באופן וירטואלי. "אני מקווה שזה יגרום לו להתקף", כתב לאחד מהם. "בוא נראה אם הוא ימות", כתב לאחר.

החוקרים מצאו צילומי מסך בחשבון האפל (Apple) של ריבלו, אשר מסגירים את כוונותיו. כמו כן, נמצא כי בעמוד הוויקיפדיה (Wikipedia) של העיתונאי נכתב כי הוא מת ב-16 בדצמבר – יממה לאחר ששלח את הציוץ שבגינו הוא עומד לדין.

עורך דינו של אייכנוולד אמר כי אין הבדל בין ההודעה בטוויטר ל"פצצה שנשלחת בדואר או למעטפת אנתרקס". משפטו של ריבלו יתקיים בטקסס, ולפי שעה לא ידוע מה היו המניעים שלו. עם זאת, לפי כמה הערכות ייתכן כי מדובר בביקורתו של העיתונאי על נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. אייכנוולד נזקק לטיפול רפואי במשך כמה שבועות לאחר שנחשף לציוץ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נדב

    אם העיתונאי נזקק לטיפול רפואי במשך כמה שבועות אחרי שהוא ראה את הציוץ, אז איך הוא מת יממה אחרי שראה אותו? כל המשפט על המוות ב16 בדצמבר שגוי. זה לא נמצא בוויקיפדיה, והעיתונאי חי ונושם נכון לתאריך פרסום הכתבה.

אירועים קרובים