שנה טובה ל-HOT: הרווח השנתי קפץ פי שישה

החברה סיימה את השנה עם רווח של 42 מיליון שקלים ועלייה של 2% בהכנסות ● ברבעון האחרון של 2016 - מגמות דומות ● המנכ"לית, טל גרנות-גולדשטיין, השתכרה בשנה החולפת כ-3.2 מיליון שקלים - זינוק של 34%

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT. צילום: רמי זרנגר

שנה של עליות ל-HOT – בתוצאות הכספיות ובשכר המנכ"לית, טל גרנות-גולדשטיין, שזינק ב-2016 ב-33.97% לעומת קודמתה ועמד על 3.194 מיליון שקלים. עוד מראים הנתונים על תוצאות טובות מאוד בשורת הרווח – הן בשנה כולה והן ברבעון האחרון שלה.

על פי הדו"חות, אותם פרסמה החברה אמש (ד'), בעוד שההוצאות השנתיות של HOT גדלו ב-80 מיליון שקלים (2.24%) ל-3.74 מיליארד, ההכנסות עלו ב-82 מיליון (2.01%) ל-4.05 מיליארד. הרווח התפעולי פחת בתקופה זו ב-0.63% ל-318 מיליון שקלים, כשזה של HOT Mobile רשם ירידה של 8% ל-386 מיליון שקלים. פעילות הסלולר אף הסבה ל-HOT אשתקד הפסדים צבורים של 1.3 מיליארד שקלים.

הרווח הנקי השנתי קפץ פי שישה ל-42 מיליון שקלים. הסיבה העיקרית לכך היא ירידה בולטת – של 27.6% – בחבות המס ל-32 מיליון.

ברבעון האחרון של 2016, ההוצאות הכלליות גדלו ב-1.38% ל-939 מיליון שקלים בעוד שההכנסות עלו ב-4.48% ל-1.03 מיליארד. HOT סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 19 מיליון שקלים לעומת הפסד של 13 מיליון ברבעון המקביל ב-2015.

עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-12.82% ל-306 מיליון שקלים וכי הרווח הגולמי גדל ב-14.08% ל-721 מיליון. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-9.86% ל-646 מיליון שקלים והרווח זינק ב-70.45% ל-75 מיליון. ה-EBIDTA הרבעוני – הרווח לפני פחת, ריבית ומסים – הסתכם ב-392 מיליון שקלים, המהווים ירידה של 3.21%.

יחד עם הנתונים דיווחה HOT על חמשת מקבלי השכר הבכירים ביותר בחברה ב-2016. אחרי גרנות-גולדשטיין, למקום השני ברשימה הגיע המנכ"ל לשעבר, אילן צחי, שפרש ב-2015 אולם המשיך לקבל שכר מהחברה גם בשנה שעברה. הוא הרוויח במהלכה מ-HOT סך של 2.326 מיליון שקלים – ירידה של 35.67%. שלישי ברשימה נמצא יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן, עם 1.867 מיליון שקלים – ירידה של 4.67%, כשאחריו עמליה זרקא, סמנכ"לית משאבי האנוש, עם 1.841 מיליון שקלים, עו"ד אורית גדרון-חריט, היועצת המשפטית, עם 1.73 מיליון (שתיהן לא נכללו ברשימה ב-2015) ופטריס ג'יאמי, יו"ר הדירקטוריון, ששכרו השנתי ירד ב-19.84% ל-1.204 מיליון שקלים.

"ירידה של כ-73% בנטישת הלקוחות"

גרנות-גולדשטיין אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "HOT חתמה את 2016 עם אמירה ברורה של היפוך מגמה בקבוצה, שמתבטא בשיפור בנתונים הכספיים ובעיקר בהבעת האמון של לקוחות החברה, עם ירידה שנתית חדה של כ-73% בשיעורי הנטישה נטו של הלקוחות. הנתונים השתפרו למרות גידול משמעותי בהשקעה בתכנים חדשים והתייקרות חסרת תקדים בעלויות זכויות השידור של תכני הספורט שנרשמה השנה".

לדבריה, השנה חל שיפור בשירות הלקוחות של החברה, שהביא לזמני מענה קצרים – בניגוד לתלונות שהתקבלו על החברה בעבר. כמו כן, גרנות-גולדשטיין ציינה את ההסכם שאליו הגיעה החברה השנה עם HBO ואת העובדה ש-200 אלף לקוחות הצטרפו לחבילת ללא הגבלה שמציעה HOT Mobile – מה שהביא לירידה בהכנסה החודשית הממוצעת ממנוי מ-50 שקלים ל-48 שקלים לחודש. היא אף אמרה שהחברה התקדמה השנה בפרישת הרשת שלה, שכוללת עתה כ-2,000 אתרים ברחבי הארץ. לדבריה, המהלך יושלם בשנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים