דל תשיק מחשב עם מארז שמיוצר מפלסטיק שנאסף מהים

ה-XPS 13 יגיע עם מארז ממוחזר, במטרה להציף את זיהום האוקינוסים במוצרי פלסטיק ולעורר את הצורך לנקות אותם לפני שיהיה מאוחר מדי

היופי שבכחול של הים והשמים לעומת הכיעור שבזבל. צילום: דל

בסוף החודש הבא תתחיל דל (Dell) למכור את מחשב ה-2-ב-1 ההפיך המוביל שלה, ה-XPS 13, עם מארז מיוחד, שמיוצר כולו ממחזור של חלקי פלסטיק שנמשו כפסולת מהאוקיינוס. כחלק ממנו יקבלו רוכשי המחשב מארז מידע שמטרתו להציף את הבעיה ולעורר את הצורך בניקוי האוקיינוסים לפני שיהיה מאוחר מדי. כמו כן, מהנדסי החברה מבטיחים שלפחות 93% מהחומרים שנועדו לייצור המארזים החדשים יהיו ניתנים למחזור נוסף, כחלק מכלכלה מעגלית.

לפי דל, תהליך ייצור המארזים המיוחדים מורכב מכמה שלבים, שהראשון ביניהם הוא פרויקט לניקוי האוקינוסים שדל שותפה מלאה בו. הפרויקט נועד לאסוף פלסטיק ממקורות מים ולאורך החופים, במטרה למנוע ממנו להגיע לים או להמשיך לזהם אותו.

המארז הממוחזר של ה-XPS 13. צילום: דל

המארז הממוחזר של ה-XPS 13. צילום: דל

בשלב השני של התהליך מערבבת דל את החומרים הללו עם סוגי פלסטיק ברי מחזור אחרים, ביחס של 25% ל-75%. הפלסטיק הנוסף מגיע ממקומות איסוף קונבנציונליים יותר, כמו מכלי איסוף מיוחדים לבקבוקים.

לאחר מכן, מהחומר המשולב, מייצרת החברה את המארזים עבור מחשבי ה-XPS 13 שלה.

לפי החברה, מאז 2008 היא כוללת פלסטיק ממוחזר במחשבים השולחניים שלה ונכון לחודש ינואר השנה היא הגיעה ליעד שקבעה לעצמה ל-2020 – שימוש בכ-23 אלף טון חומרים ממוחזרים במוצריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים