מחקר: רשתות חברתיות מחמירות את תחושת הבדידות

התיאוריה של החוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג, היא שאנשים שנוטים לבלות זמן רב ברשתות אלו, עושים זאת על חשבון קשרים עם אנשים בעולם האמיתי ● לדבריהם, "החיים המודרניים נוטים להכניס בינינו מחיצות במקום לחבר"

לא להיות לבד. אילוסטרציה: prometeus/BigStock

פסיכולוגים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פיטסבורג שבארצות הברית, פרסמו מחקר על פיו רשתות חברתיות – למרות שמן – רק מספקות דלק להרגשת בדידות, ומחמירות את המצב של אלו שגם כך סובלים מבידוד חברתי.

מדובר בסקר שהקיף כ-2,000 בוגרים בגילאים שנעים בין 19 ל-32, והם בחנו את השימוש ברשתות פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), פינטרסט (Pinterest), אינסטגרם (Instagram), סנאפצ'ט (Snapchat) וטאמבלר (Tumbler).

השורה התחתונה של המחקר הייתה חד משמעית: לאנשים שמקדישים יותר משעתיים ביום לרשתות חברתיות, ולאו דווקא לאחת ויחידה, יש פי שניים סיכוי לחוות הרגשה של בדידות מול אנשים שממעטים להשתמש ברשתות חברתיות או שמשתמשים בהן במידה פחותה יותר.

התיאוריה של החוקרים היא שאנשים שנוטים לבלות זמן רב ברשתות חברתיות, עושים זאת על חשבון קשרים עם אנשים בעולם האמיתי. בנוסף, בהם מרגישים שהם נדחקים הצידה כשהם רואים תמונות של חברים לרשת שמבלים במסיבה אליה הם לא הוזמנו, גם אם בקצה השני של העולם.

עוד סיבה שגורמת לאנשים להרגיש לפעמים רע עם עצמם, היא שרוב הזמן הם בעצם רואים תמונות וקוראים דיווחים רק על הדברים הטובים שקורים לאחרים, בעוד שהחיים שלהם עצמם כמובן רחוקים מלהיות מושלמים.

לדברי אחד מראשי צוות החוקרים, בריאן פרימאק, "זהו נושא שחשוב מאוד לחקור, מפני שבעיות נפשיות ובידוד חברתי הן כבר ברמות של מגיפה בקרב מבוגרים צעירים. אנחנו מטבענו יצורים חברתיים, אבל החיים המודרניים נוטים להכניס בינינו מחיצות במקום לחבר בינינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים