בית ספר תיכון הרוויח 24 מיליון דולר כתוצאה מהשקעה בסנאפ

מסתבר כי בבית הספר ממאונטיין וויו שבעמק הסיליקון, לומדים תלמידים שחלק מהוריהם עוסקים בשוק ההון ומזהים השקעה טובה כשזו נמצאת מול עיניהם, ממש על שולחן המטבח בביתם

אהבה קונים בכסף. אילוסטרציה: BigStock

תיכון סנט פרנסיס, השוכן במאונטיין וויו, השכיל להשקיע 15 אלף דולר בחברה שפיתחה את האפליקציה סנאפצ'ט (Snapchat), וכעת הרוויח כתוצאה מכך לפחות 24 מיליון דולר, המושקעים בקרן הון סיכון ייחודית שהוקמה על ידי הורי ילדי בית הספר שמתמצאים בפיננסים.

ההשקעה בקרן הוכיחה את עצמה כמשתלמת לאחר שביום ה' האחרון החלה סנאפ (Snap) למכור מניות לציבור. החברה האם של היישום סנאפצ'ט הונפקה בבורסה בניו-יורק וגייסה 3.44 מיליארד דולר על פי שווי חברה של 24 מיליארד. מדובר בהנפקה השלישית בגודלה של חברה טכנולוגית בוול-סטריט.

בעקבות ההנפקה מכר בית הספר כ-1.4 מיליון מתוך 2.1 מיליון מניות שהיו ברשותו, במחיר של 17 דולר ליחידה. כעת הוא מחזיק עדיין ב-700 אלף המניות שנותרו, שנכון ליום ו' האחרון שוויין עמד כבר על כ-19 מיליון דולר.

"עמק הסיליקון הוא מקום די מדהים לחיות בו", אמר נשיא בית הספר סיימון צ'יו והוסיף, "זה כמובן לא היה יכול לקרות בשום מקום אחר".

תיכון סנט פרנסיס השיק את קרן ההשקעות שלו ב-1990, על פי הצעתן של שתיים מקרנות הון סיכון רבות שמנהלים הורי ילדים הלומדים בו. בגדול, מטרת הקרנות היא לחבר משקיעים כבדים כך שיהמרו על חברות סטארט-אפ. בית הספר המסוים השתמש בסכום קטן מהשקעה גדולה יותר של קרן הון סיכון בחברות סטארט-אפ, שניתנה לו למעשה כתרומה.

רק בעמק הסיליקון

צ'יו ומחנכים אחרים אומרים שהם לא מכירים אף בית ספר אחר עם מערכת גיוס תרומות דומה. ואכן מעטים בתי הספר המקושרים לכל כך הרבה בעלי עניין בשוק ההון.

לבתי ספר מעטים, אם בכלל, יש סוג כזה של יתרון, אמר סטיבן אנדריואל, מורה לעסקים, ראיית חשבון ומערכות מידע בבית הספר למנהל עסקים וילאנובה (Villanova) מפנסילבניה. "הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מערכת יחסים אישית", הוא אמר והוסיף שגם אז "ההסתברות להצלחה היא נמוכה למדי".

ההשקעה של בית הספר בקרן הוכיחה את עצמה כבר בעבר, אבל באופן מעט פחות מרשים. הרווח הגדול ביותר של בית הספר עכב השקעה בודדת, לפני ההשקעה בחברת ההיי-טק הנוסקת סנאפ, עמד על שני מיליון דולר. אבל המנהל צ'יו הודה כי בית הספר גם איבד כספים על השקעות שונות במהלך השנים האחרונות.

את הבחירה בהשקעה בסנאפ מטעם בית הספר עשה איש קרנות ההון סיכון בארי אגרס ליד שולחן המטבח שלו בביתו הפרטי. אגרס סיפר שיום אחד בשנת 2012 חזר הביתה מהעבודה ומצא את ילדיו וחבריהם לספסל הלימודים בבית הספר סנט פרנסיס יושבים במטבח, מצחקקים ומתעסקים באפליקציית סנאפצ'ט החדשה, שבה השתמשו הנערים כדי לשלוח זה לזה הודעות עם קטעי וידיאו ותמונות, והכי חשוב – כאלו שהושמדו באופן אוטומטי לאחר מספר דקות.

אגרס חקר את החברה וניהל עם מייסדיה משא ומתן על השקעה בגובה 500 אלף דולר. ההשקעה כללה תרומה של 15 אלף דולר שנרשמה על שם בית הספר. "הכל התחיל ליד שולחן המטבח שלי עם הילדים שלי", סיפר אגרס וסיכם ואמר כי דבר כזה יכול להתרחש, "רק בעמק הסיליקון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים