"הענן מאפשר לארגונים להתמודד היטב עם המהפכה הדיגיטלית"

"הוא מספק לארגון הזדמנויות חדשות, שמניעות אותו קדימה ומעצימות את הצמיחה שלו", אמר גיל זיסו, מנהל אגף תשתיות וסייבר בדואר ישראל

גיל זיסו, מנהל אבטחת המידע העולמי בסייברארק

"ההתמודדות הטובה ביותר עם מהפכת הדיגיטל והכמות הגדולה של המידע שמאפיינת את ימינו היא בעזרת הענן. הוא מספק לארגון הזדמנויות חדשות, שמניעות אותו קדימה ומעצימות את הצמיחה שלו", כך אמר גיל זיסו, מנהל אגף תשתיות וסייבר בדואר ישראל.

זיסו השתתף בפאנל בנושא סייבר וענן, שנערך בכנס פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה ביוהנסבורג. מנחה הפאנל היה רונן זרצקי, יו"ר הפורום ומנכ"ל BSD-IT, ואת הכנס כולו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"הענן מציב אתגרים רבים בפני המנמ"רים, בהם איך משלבים מערכות מידע מתקדמות וחדשניות במחשוב הקיים של הארגון; כיצד מקשרים בין מקורות מידע רבים ובזמן אמת; וכיצד מתפעלים מערכות תשתית משותפות – הן בין הארגון לענן והן בין סוגי העננים השונים לבין עצמם", ציין זיסו.

"ככל שגדל השימוש באינטרנט של הדברים ובענן, ומועבר יותר מידע – הן בתוך הארגון והן ממנו החוצה, כך מתרבים האיומים וגדל הסיכון שטמון בהם", הוסיף.

לדבריו, "החזון הוא לייצר יכולת לנתח ולחזות את הצעד הבא בעולם הסייבר לפני שהוא יוצא לפועל, ובאמצעות כך לייצר תהליכים פרו-אקטיביים שימזערו את יכולת הפגיעה של ההאקרים".

רונן הורוביץ, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי. צילום: ישראל הדרי

רונן הורוביץ, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי. צילום: ישראל הדרי

זיסו ציין ש-"אין ספק שהענן הוא תשתית העתיד ושהסייבר נמצא בערוץ מקביל לו. אין לראות בסייבר רק איום, הוא נותן הזדמנויות לאמון, הגנה על חוויית הלקוח ושמירה על יכולת המשכיות עסקית".

"הגנת הסייבר – מורכבת ויקרה מאוד לביצוע"

"כיום, כמעט כל גוף עסקי מבוסס על תקשורת רחבת פס ומחובר ללקוחות, ספקים ושותפים עסקיים. המשמעות הטכנולוגית היא פתיחות לעולם וכתוצאה מכך, חשיפה גבוהה לאיומי סייבר", אמר רונן הורוביץ, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי. "במצב נתון זה, הגנת הסייבר הופכת למשימה מורכבת ויקרה מאוד לביצוע".

לדבריו, "בעולם הסייבר, מתקיים מאבק מוחות מתמיד בין הרעים לטובים וכתוצאה מכך, ההשקעות בתחום גדלות כל הזמן. לעומת זאת, בהקמה, אם בעבר תפיסת ההגנה של המנמ"ר הייתה כרוכה בעלויות יקרות, טכנולוגיות ופתרונות הענן שינו את כללי המשחק".

הורוביץ ציין ש-"חברות מקומיות וחברות ענק עולמיות מציעות שירותי ענן מאובטחים ברמה גבוהה מאוד. משאבי התקציב וכוח האדם שעומדים לרשותן גדולים עשרות מונים מכל ארגון פרטי או ציבורי בארץ".

הוא מנה את הפתרונות שמציעה בזק בינלאומי להגנה על לקוחותיה מפני סייבר. אחד מהם מפעיל את ההגנה במתגי הכניסה של סיסקו (Cisco). הוא ציין כי "בזק בינלאומי היא אחת משתי החברות היחידות בעולם שמפעילות סוג כזה של הגנה".

לסיום אמר הורוביץ ש-"המסקנה ברורה: כדי שארגונים יתמקדו בליבת העשייה העסקית שלהם, את התשתית ואת הגנת הסייבר עליה עליהם להעביר לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים