המהנדס הראשי של אובר עוזב: לא חשף חשד שהטריד בעבודה קודמת

החברה דרשה מהמהנדס, אמיט סינגהל, להתפטר לאחר שחקירה מאומצת על עברו גילתה שהוא עזב את גוגל עקב חשד שהטריד מינית ● המקרה מגיע בשבוע שבו נמצאת אובר במוקד של סערה ציבורית בטענה להטרדות מיניות בחברה

ההיי-טק צריך להיות הקטר של המאבק באלימות המינית. אילוסטרציה: BigStock

התפתחות בפרשת אובר (Uber) וההטרדות המיניות: המהנדס הראשי של החברה עוזב לאחר שלא חשף כי עזב את מקום העבודה הקודם שלו, גוגל (Google), עקב חשד שהטריד מינית.

אמיט סינגהל עוזב חמישה שבועות בלבד לאחר שפורסם על כניסתו לתפקיד. אתר ReCode דיווח כי הוא עזב את גוגל לאחר שבכיר בחברה מסר לו שהועלתה נגדו תלונה על הטרדה מינית, שבחקירה פנימית של החברה נמצאה מהימנה. באובר עלו על כך לאחר בדיקות רקע מקיפות שהחברה ביצעה כדי להתחקות אחר עברו של סינגהל, וכתוצאה מכך דרשה ממנו להתפטר.

מקורות באובר מסרו לאתר כי הם לא מצאו בדברים שמסר לחברה בתהליך קבלתו לעבודה כל זכר לסיבת עזיבתו את גוגל.

הוא הכחיש את החשד ואמר כי הטרדות מיניות אינן מקובלות בשום צורה. סינגהל ציין שהוא לא מקדם ולא ביצע מעשים כאלה. לדבריו, ההחלטה לעזוב את גוגל הייתה שלו.

אובר שכרה את התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית

התפתחות זו מגיעה בשבוע שבו נמצאת חברת התחבורה השיתופית במוקד של סערה ציבורית, לאחר שמהנדסת לשעבר באובר התלוננה כי החברה "מטייחת תלונות על הטרדות מיניות". המהנדסת, סוזן פאולר, טענה כי ההנהלה לא התייחסה כנדרש לתלונה שלה על הטרדה מינית מצידו של בכיר ממנה, בטענה שהוא "ביצועיסט ברמה הגבוהה".

בעקבות זאת נפגש מנכ"ל אובר, טראוויס קלאניק, עם קבוצה של יותר מ-100 מהנדסות בחברה, שאמרו לו שמדובר בבעיה מערכתית ולא נקודתית. הן דחקו בו להתחיל "להקשיב לאנשיך". קלאניק אמר באותו מעמד כי "חלק מהדרך למקום שבו יש יותר אופטימיות הוא על ידי לקיחת העניין, התנצלות, הבנה ועשיית כל שביכולתנו כדי להגיע לשורש הדברים". באובר החליטו על ביצוע חקירה עצמאית של ההטרדות ושכרו לצורך כך את אריק הולדר, שהיה התובע הכללי של ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים