גוגל משיקה SMS משופר למכשירי האנדרואיד

ענקית הטכנולוגיה מכניסה שירות משופר ומובנה למשלוח הודעות טקסט בניידים מבוססי אנדרואיד ● בינתיים יש לה בעיה - שלוש ספקיות סלולר ויצרנית ענקית של מכשירים אלה לא מעוניינות לשתף איתה פעולה

צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) מתכננת כבר מזה זמן להביא את הודעות ה-SMS לעידן האינטרנט המודרני, ולהתחרות מול ה-iMessage של היריבה אפל (Apple).

שירות Android Messages יביא שדרוג משמעותי להודעות ה-SMS שנכתבות בו, ויגיע מובנה בטלפונים הנמכרים על ידי יותר מ-27 מפעילות סלולריות ויצרניות של המכשיר ברחבי העולם.

כעת הענקית מוציאה את התכנית לפועל. בסוף השבוע מסרה החברה כי בקרוב תיכנס לפועל התמיכה בשירותי התקשורת העשירה, המכונים RCS (ר"ת Rich Communications Services) החדשים, שיוסיפו תכונות משופרות להודעות SMS.

בין השינויים שיכללו בחידוש – שיתוף תמונות ברזולוציה גבוהה, אישורי קריאה בקבוצות, ועוד. בגדול, משתמשי טלפונים מבוססי אנדרואיד של החברות המשתתפות בחידוש יראו שדרוג אוטומטי בחוויית הודעות הטקסט שלהם, וזה יאפשר להם אותו סוג של פונקציונליות מתוחכמת שקיימת כבר ביישומי העברת הודעות אחרים, כמו iMessage של אפל, Messenger של פייסבוק (Facebook) או ווטסאפ (WhatsApp).

הודעות הטקסט מתקדמות עם הזמן

ספקיות של התקנים ניידים – בכללן אורנג' (Orange), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) וגלוב (Globe) – יצטרפו אל ספרינט (Sprint), רוג'רס (Rogers) וטלנור (Telenor), בטעינת מכשירי אנדרואיד ב-Android Messages החדש, שיהפוך לאפליקציית המסרים המהירים המובנית בטלפונים של המנויים שלהן.

גם יצרניות ניידים – כמו LG, מוטורולה (Motorola), סוני (Sony) ו-ZTE – הודיעו שיטמיעו את הטכנולוגיה בטלפונים שלהן מראש. הדבר יאפשר למיליארד מנויים ברחבי העולם זמינות לגשת לטכנולוגיית ההודעות החדשה, אמר אמיר סרהאנגי, ראש RCS בגוגל.

"בשנה שעברה עסקנו ביישור-קו עם שותפות שונות ובעבודה לסדר את חלקי הטכנולוגיה במקום", אמר סרהנגי בראיון, והוסיף כי "השנה, ההתמקדות היא בהשקת השירות, כך שנרשמים יוכלו להתחיל להשתמש בתכונות המשופרות".

בינתיים לא בעניין – הספקיות מארצות הברית והיצרנית מדרום קוריאה

סרהנגי מודה שלגוגל יש עדיין דרך ארוכה עד להבאת שירות ה-SMS לכך שכל משתמשי אנדרואיד יוכלו לראות את היתרונות של RCS. לשם כך נחוץ לחברה בעיקר הסכם מול יותר ספקיות.

ההכרזה האחרונה היא התחלה טובה, אבל לצערה של גוגל שלוש מתוך ארבע ספקיות הסלולר הגדולות בארצות הברית – AT&T ,T-Mobile ו-וריזון (Verizon) – עדיין אינן מעוניינות להסדיר תמיכה בטכנולוגיה החדשה. בנוסף, גם יצרנית הסמארטפונים הדרום-קוראנית סמסונג (Samsung) אינה מעוניינת לקחת חלק בשינוי. סרהנגי טוען כי הוא אופטימי. "אנחנו עובדים עם כולם, כולל האנשים בארצות הברית", הוא אמר.

שימוש משודרג ואפקטיבי בהרבה לעסקים

בנוסף לצרכן הבודד, גוגל גם הודיעה שהיא משיקה תכנית גישה מוקדמת לעסקים, כדי שיוכלו לפתח מיתוג סביב המסרים שהם שולחים ללקוחות.

מיליוני עסקים כבר עושים שימוש ב-SMS בכדי לתקשר עם לקוחות. בנקים משתמשים בו כדי לשלוח הודעות וליידע אותנו במיני פרטים על חשבוננו, קופות החולים מתזכרות פציינטים על תורים וחברות התעופה אפילו שולחות קישורי כרטיסי עלייה למטוס באמצעות הודעות טקסט.

אבל באמצעות שירות המסרים הקודם, הודעות אלו מוגבלות לטקסט רגיל. RCS מאפשר לעסקים לשדרג את החוויה הזאת. לדוגמה, חברת תעופה עשויה לשלוח טקסט אינטראקטיבי, המאפשר לבדוק לפני טיסות את מצבן, או שעשוי לכלול מפות של שדות התעופה או אפילו כרטיסי עלייה מלאים למטוס.

גוגל מתכוונת להציג חלק מהשותפויות הללו באירוע Mobile World Congress שיתקיים בברצלונה בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים