טוויטר לא מוותרת לגמרי על Vine

למרות הודעות על סגירה מלאה והפיכת האתר הקהילתי לכלי מצלמה בלבד, עכשיו מבשרת הרשת המצייצת, שתחתיה ישב האתר, על הקמת ארכיון שיכלול את כל התוכן שעבר ב-Vine בשלוש שנות פעילותו

פרידה קצרה. Vine

טוויטר (Twitter) לא מוותרת על Vine. בסוף אוקטובר האחרון היא הודיעה כי תסגור את האתר הקהילתי לשיתוף סרטוני וידיאו ואת היישומים לניידים הנלווים אליו, ואכן עשתה זאת לפני ימים ספורים. אבל במקביל היא גם נקטה במספר צעדים על מנת להבטיח כי התוכן שנוצר ב-Vine לא יאבד, על ידי מתן כלים כדי לייצא סרטונים, הן באינטרנט והן האפליקציה שלה.

בסוף השבוע ביצעה החברה עוד מהלך שנועד לשמר את התוכן של Vine, והשיקה ארכיון רשת של סרטוני Vine שהוא למעשה בעצם אתר סטטי המכיל את כל ההודעות שנרשמו באתר משנת 2013 ועד סוף השנה.

מצלמת Vine שוחררה לאחרונה

בדרך כלל כאשר חברה מקבלת החלטה לסיים תמיכה במוצר שעובד תחתיה, היא מודיעה על תאריך סגירה ולאחר מכן מחסלת את הכל. במקרה הטוב, החברה גם מתריעה בפני משתמשים על השינוי הצפוי ומספקת להם דרך לחלץ ולשמר את נתוניהם. יש אפילו חברות שמכוונות את המשתמשים לשירותים חלופיים. אבל במקרה של Vine, טוויטר פשוט מתקשה לשחרר.

בתחילה בישרה החברה הצהרה שממנה השתמע שאתר Vine ייסגר ושהיישום יוסר מחנויות האפליקציות השונות. אבל אז אמרה טוויטר שהאפליקציה של Vine תעבור להיות רק אפליקציית מצלמת, כלי תועלתני יותר אשר שוחרר באמת בשבוע שעבר.

ארכיון קפסולת זמן הדומה לרשת המקורית

טוויטר החלה גם להציג בלופ קטעי וידיאו קצרים בסגנון Vine בעצמה. השינוי פועל רק על סרטונים בני פחות מ-6.5 שניות – אותו אורך שנתמך בעבר ב-Vine.

הרשת החברתית המצייצת אומרת כעת שהיא משיקה את ארכיון Vine על האתר הישן שלו, ושבדומה לרשת החברתית המקורית, הארכיון יארגן את הסרטונים לפי ז'אנר – למשל חיות, אמנות, קומדיה, מוזיקה, מחול, ספורט, מוזר, ועוד. פרטים המקושרים אל הסרטונים עצמם שומרו גם הם, כמו למשל מטה-דטה, מספר לייקים, מועד הפרסום המקורי, הכותרת ושם המשתמש של היוצר.

"אגף הקהילה" של האתר הסטטי יציג חלק מובחר מהעבודות הטובות ביותר של היוצרים, לפי קטגוריות כגון: "הכי אהבו", "בעלי החיים האהובים ביותר" וסופרלטיבים אחרים.

החברה כתבה בפוסט שפורסם בבלוג על האתר החדש כי "ארכיון Vine הוא קפסולת זמן". אך המהלך כולו גם מעורר תהייה – אם טוויטר אוהבת את Vine כל כך, מדוע בחרה לסגור אותו מלכתחילה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים