פרטנר: ההכנסות ירדו – אך החברה עברה לרווח נקי
החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 849 מיליון שקלים ורווח נקי של 19 מיליון ● הרווח התפעולי זינק פי שניים ● מספר המנויים ירד ב-2% לכ-2.7 מיליון
תוצאות מעורבות לפרטנר: קבוצת התקשורת סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה בולטת בהכנסות, אך גם עם מעבר לרווח נקי. מצבת המנויים שלה ירדה ברבעון ב-2%.
הנתונים מראים שההוצאות הכלליות של החברה קטנו ב-19.4% ל-785 מיליון שקלים בעוד שההכנסות ירדו ב-15.61% ל-849 מיליון. הירידה הנמוכה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות אפשרה לחברה לעבור מהפסד לרווח נקי: בעוד שברבעון השלישי של 2015 הציגה פרטנר הפסד של תשעה מיליון שקלים, ברבעון המדווח היא רשמה רווח של 19 מיליון. בהתאם, ההפסד הנקי של שש אגורות למנייה הפך לרווח נקי של 12 אגורות.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-16.44% ל-691 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-11.73% ל-158 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 18.61%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צנחו ב-36.05% ל-94 מיליון שקלים והרווח זינק פי שניים – ל-64 מיליון.
בתשעת החודשים הראשונים: זינוק תלת ספרתי ברווח
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הדו"חות הנוגעים לשלושת הרבעונים הראשונים של 2016. ההוצאות הכלליות במהלך תקופה זו קטנו ב-13.94% ל-2.54 מיליון שקלים בעוד שההכנסות ירדו ב-12.27% ל-2.72 מיליארד. נתונים אלה השפיעו לטובה על הרווחיות: הרווח התפעולי צמח ב-19.35% ל-185 מיליון שקלים וזה הנקי זינק ביותר מפי שניים, או 136%, ל-59 מיליון.
בסוף הרבעון היו לחברה 2.69 מיליון מנויים – ירידה של 2% לעומת מספרם בסוף הרבעון השלישי של 2015.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "שוק התקשורת נמצא בימים אלה בפני צומת דרכים. בפני כנסת ישראל מונחת רפורמה בתחום התקשורת, כחלק מחקיקת חוק ההסדרים, שמטרתה להביא להורדת מחירים לצרכן".
תגובות
(0)