"ה-IT הוא המאפשר העיקרי של הטרנספורמציה הדיגיטלית"

"האג'ייל מאפשר לארגון ה-IT לעבור לענן, במקום להסתמך רק על מערכות Legacy, וכך הוא יכול לעבור לדיגיטל – דבר שארגונים זקוקים לו", אמר תומס סאוראסיג, מנמ"ר סאפ ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מסביר איך הדבר נעשה בחברה

תומס סאוראסיג, מנמ"ר סאפ. צילום: יח"צ

"המהפכה האג'ילית מאפשרת לארגון ה-IT לעבור לעבודה בענן, במקום להסתמך אך ורק על מערכות ה-Legacy. בכך, ה-IT הוא המאפשר העיקרי של הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים – דבר שהם זקוקים לו", כך אמר תומס סאוראסיג, מנמ"ר סאפ (SAP).

סאוראסיג אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס SAP TechEd 2016. הוא יודע על מה הוא מדבר, משום שהוא הלקוח הראשון של כל מוצר חדש של החברה, עוד לפני צאתו לשוק. בראיון הוא תיאר את השינויים שעברו על מחלקת ה-IT של סאפ מאז נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה.

"אני עדיין לומד. יש בסאפ 85 אלף מומחי IT, ואנחנו מקבלים תמיכה מארגוני המפתחים והתמיכה של החברה. אנחנו הלקוחות הראשונים של סאפ ומשתמשים במוצרים שלה לפני יציאתם לשוק", אמר. יצוין שחלק מאותם מוצרים פותחו במרכז הפיתוח של סאפ ברעננה.

לדברי סאוראסיג, "כשנכנסתי לתפקיד התוויתי כיוון אסטרטגי חדש: להפוך לארגון IT שממוקד במשתמש. אין לנו קווי ייצור ואין לנו מחסנים. אנחנו רוצים לשפר את הפרודוקטיביות של סאפ והדרך היחידה לעשות זאת היא שיפור הפרודוקטיביות של האנשים – הן הלקוחות והן העובדים. כדי לתמוך בכיוון האסטרטגי החדש אנחנו עושים טרנספורמציה של ארגון ה-IT לארגון אג'ילי. זה בא ביחד עם תפיסה ותרבות חדשים של ארגון ה-IT".

"שינוי הארכיטקטורה יאפשר לנו להאיץ את תגובתנו לשינויי ה-IT בשוק", ציין. "אנחנו חיים כמו כל ארגון גדול בעולם היברידי. מערכות ה-Legacy חשובות להרצת העסקים, אבל אנחנו גם חייבים לדאוג שנוכל לייצר חדשנות ותהליכים חדשים מעל המערכות הללו".

"אנחנו משתמשים ב-HANA Cloud Platform כדבק בין כל המערכות הארגוניות שלנו – בין ענן לענן, בין ענן למחשוב מקומי ובין כל אלה לשירותים במובייל", אמר סאוראסיג. "כל אלה נמצאים בפלטפורמה. כך אני יכול לחשוף את הפונקציונליות של המערכות הוותיקות, לגשר על הפער בין הטכנולוגיות ולשפר את חוויית המשתמש. לכן, לנו, כארגון IT, חשוב מאוד לעבור לענן".

"הטכנולוגיה היא לא הבעיה – אלא התרבות הארגונית"

סאוראסיג הצביע על היבט חשוב נוסף בפעילות ארגון ה-IT של סאפ: "אנחנו, אנשי תעשיית ה-IT, מדברים יותר מדי על טכנולוגיה. אלא שטכנולוגיה היא לא הבעיה. יש לנו טכנולוגיה מצוינת, שאנחנו יכולים לעשות איתה דברים מדהימים. השאלה היא איך כארגון אנחנו מתאימים את עצמנו לעולם החדש בכל הנוגע לתפקידים וכישורים".

"כאשר ארגון פועל בסביבות מחשוב מודרניות, הדבר מושך צעירים שסיימו אוניברסיטה. זה יותר קוסם להם מאשר לעבוד עם טכנולוגיות מיושנות", ציין. "המעבר הזה גם יכול לאפשר לאנשים בתוך החברה להשתדרג ולהתפתח ואם מדובר בענן במתכונת SaaS (תוכנה כשירות), המנמ"ר לא צריך לדאוג לעמוד בקצב החידושים הטכנולוגיים. העדכונים עושים זאת עבורו. בנוסף, המנמ"ר משחרר במקרה שכזה יכולת שתאפשר לעבוד על תהליכים מבדלים ולא בתפקודי התמיכה המקיפים".

"תשתית כשירות מאוד אטרקטיבית, מכיוון שכך מפנים את הקיבולת המנטלית, משום שלא חושבים יותר על מערכות סטנדרטיות. במקום זה, אפשר לחשוב איך לחדש, איך לשפר את חווית המשתמש ואיך לייצר שינויים בליבה".

מה המשמעות של הטרנספורמציה הדיגיטלית בתוך סאפ?
"ה-IT הוא המאפשר העיקרי לסאפ לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית. במסגרת המעבר לדיגיטל, אנחנו משנים מודלים עסקיים קיימים ומאפשרים מודלים עסקיים חדשים, כמו SAP Digital Store, שמספקת תהליך אוטומטי, מקצה לקצה, ומאפשרת ללקוח לקנות פתרון אונליין וגם לקבל רישיון לענן שלנו. אם עד כה עבדנו עם לקוחות גדולים, המעבר לענן ולחנות הדיגיטלית מאפשר לנו להגיע לנפחי מכירות גדולים בהרבה. עוד כדאי לציין שכדי לתמוך בטרנספורציה של סאפ, אנחנו ממנפים את החדשנויות שלה, כמו S4HANA או הייבריס".

מה דעתך על החוששים ממעבר לענן בגלל מגבלות רגולטוריות?
"אנחנו רואים שגם ארגונים ממשלתיים וגופים רגישים בתחומים אחרים מסתכלים על הענן. בטוח שצריך לדאוג לאבטחה, הגנת מידע ופרטיות. אני טוען בשם סאפ שכחברה אירופית עם מטה בגרמניה, שיש לה חוקים ברורים בנושא, יש לנו הבנה טובה יותר של הנושאים הללו לעומת המתחרים האמריקנים שלנו".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים