אפל בראש צמרת דירוג המותגים העולמי לשנת 2016

הדו"ח השנתי ממצב את הענקית מקופרטינו בראש רשימת 100 המותגים המובילים, ששווייה הכולל מהווה גידול של 4.8% לעומת 2015

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

הדו"ח השנתי ה-17 של חברת הייעוץ אינטרברנד (Interbrand) – שקובע את דירוג 100 המותגים המובילים במשק העולמי – משאיר את אפל (Apple) במקום הראשון, בפסגת המותגים העולמיים השנתיים. המתחרה גוגל (Google) נושפת בעורפה, כשהיא מדביקה את הפער במהירות, כתוצאת מהעלייה הגדולה בשווי השוק שלה.

בדו"ח העכשווי שלה, המסכם את שנת 2016 ומצביע על מיטב המותגים הגלובליים, קובעת אינטרברנד שאפל היא החברה היקרה ביותר בעולם, כשהיא מתגאה בערך מותג של יותר מ-178 מיליארדי דולרים, בזכות עלייה של 5% לעומת אשתקד.

המירוץ של אפל, גוגל ופייסבוק ממשיך בעוצמה

העלייה של אפל מגיעה למרות שהחברה חוותה ירידה במכירות מוצר הדגל שלה, ה-iPhone, לראשונה מאז שהמכשיר הנחשק הושק בשנת 2007, כשרשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה משמעותית במכירות המכשירים, מ-61 מיליון ל-51 מיליון מכשירים.

מאידך, גוגל ה"הסגנית", הממוקמת במקום השני אחרי אפל, חוותה קפיצה של 11% בשווי המותג שלה, שעומד כיום על כמעט 150 מיליארדי דולרים.

הענקית פייסבוק (Facebook), שנמצאת במקום ה-15, אמנם לא מכבדת בנוכחותה את 10 הגדולות, אבל רשמה לזכותה את הזינוק הגדול ביותר בערך המותג, עם נסיקה של 48% ל-32.6 מיליארדי דולרים.

חברות הטכנולוגיה דומיננטיות במיוחד

החברות הנוספות שנכנסו לעשירייה המובילה את צמרת מצעד המותגים, שייכות אף הן ברובן לתחום ההיי-טק. השנה התבלטו חברות הטכנולוגיה בכל הרשימה, כששמונה מתוך 20 המקומות הראשונים בה, מאוישים על ידי חברות המשתייכות לתחום.

אחרי אפל וגוגל מתמקמות ברשימה קוקה קולה (Coca Cola) שנמצאת במקום השלישי, ולאחריה מיקרוסופט (Microsoft), טויוטה (Toyota) יבמ (IBM), סמסונג (Samsung) ואמזון (Amazon) אשר הוסיפה שליש מערך המותג שלה, שעומד כעת על 50.3 מיליארד דולר. את העשירייה סוגרות החברות מרצדס (Mercedes) וג'נרל אלקטריק (General Electric).

אינטרברנד אמרה כי חברות רכב וטכנולוגיה הן ששולטות בדירוג 2016, בזמן שהצמיחה הגדולה משויכת לתחום הקמעונאות, ולאחריו למגזרי הספורט והיוקרה. "המותגים הגלובליים הטובים ביותר לא רק מתמודדים עם שינויים, אלא מנהיגים אותם", אמר ג'ז פרמפטון, מנהל העסקים הגלובליים של חברת הייעוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים