אפל מתרסקת בשוק המחשוב הלביש: ירדה לנתח של 7% בלבד

הגרסה הראשונה של ה-Apple Watch לא מילאה את תחזיות המכירות, מה שמעלה את רף הציפיות מהגרסה החדשה, שהושקה אתמול (ד') ● איזו חברה מובילה את השוק?

היכן העצמאות? ה-Apple Watch החדש. צילום: אתר החברה

אפל (Apple) צריכה הצלחה במכירות של השעון החדש עליו הכריזה אתמול (ד'), ה-Apple Watch 2, במיוחד לאור העובדה שהמכירות של השעון הראשון שלה לא היו מוצלחות במיוחד במהלך השנה האחרונה. לפי נתונים שסיפקה IDC, מכרה אפל ברבעון האחרון 1.6 מיליון פריטי מחשוב לביש בלבד לעומת 3.6 מיליון יחידות ברבעון המקביל ב-2015. מדובר בהתרסקות של 56.7% וירידה מנתח שוק של 20.3% ל-7% בלבד.

החברה המובילה את המכירות בשוק המחשוב הלביש היא פיטביט (Fitbit), עם נתח של 25.4% ומכירות של 5.7 מיליון יחידות. פיטביט מתמחה בעיקר ברצועות ניטור ורצועות כושר יחסית זולות. לפי IDC, זה המוטיב העיקרי של המכירות בשוק הזה: מוצרי מחשוב לביש בסיסיים וזולים, ששולטים ב-82.8% מהשוק, ולא שעונים חכמים ויקרים משהו. סמסונג (Samsung), וואווי (Huawei) ו-LG, שמוכרות בתחום המחשוב הלביש בעיקר שעונים, ולא כאלה זולים, בכלל לא מתקרבות לחמישייה המובילה.

ככלל, גדל שוק המחשוב הלביש ב-26.1% במונחים של שנה לשנה, כאשר בסך הכול נמכרו ברבעון 22.5 מיליון יחידות.

מיד אחרי פיטביט נמצאת שיאומי (Xiaomi), שמכרה ברבעון השני של השנה 3.1 מיליון יחידות – אותה הכמות שמכרה ברבעון השני של השנה שעברה. היא איבדה נתח שוק אך למרות זאת טיפסה למקום השני, עם 14%. גרמין (Gramin), שמכרה אך במעט פחות מאפל מבחינת מספר היחידות, הגיעה ל-6.9% מהשוק וקפצה למקום הרביעי, אחרי אפל. למקום החמישי נכנסה החברה הצעירה לייפסנס (Lifesense), עם מכירות של מיליון יחידות.

עוד דבר שחשוב לשים אליו לב הוא שיש ריבוי של חברות שפועלות בתחום הזה, ושנתח השוק של החברות מהמקום השישי ואילך עומד על 42.1% – זינוק של 59.3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים