התוכנית של טראמפ להשמיד את דאעש: "סייבר, זה דבר גדול היום"

כשנשאל דונלד טראמפ כיצד יטפל במדינה האסלאמית, חשף סוף סוף את הנשק המתוחכם שישיג את המטרה - אך בעיקר את ערוותו הטכנולוגית

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבהיר לא אחת את עמדתו נגד המדינה האסלאמית (דאעש) ואת דרך הטיפול הרצויה בה – להנחית מכה כואבת ומהירה, ולהשיג הרתעה. עתה, כשנשאל כיצד יעשה זאת, חשף סוף סוף את הנשק המתוחכם שישיג את המטרה – וכנראה גם את ערוותו הטכנולוגית.

במהלך כינוס בחירות בווירג'יניה ביץ', שאל קצין בצבא האמריקני את איל הנדל"ן לגבי דאעש, שלדבריו מהווה את אחד האיומים הביטחוניים על ארצות הברית. "ציינת בעבר מרכיבים שונים של אסטרטגיה – צבא, סייבר, כלכלה ואידיאולוגיה. תוכל להרחיב על כך?", שאל-ביקש את טראמפ.

"ובכן, זהו זה", השיב המועמד הרפובליקני בהסבר מבולבל. "ואתה יודע שסייבר הופך להיות גדול מאוד בימינו. זה הופך להיות משהו שלפני כמה שנים לא היה קיים במילה בכלל. ועכשיו הסייבר כל כך גדול, ואתה יודע שאתה רואה את מה שהם עושים עם האינטרנט".

טראמפ לא עושה חיל בזירה הטכנולוגית, בלשון המעטה. מנהלים בכירים מעמק הסיליקון, ובהם אנשי מפתח מהחברות Slack ,Twilio ,Reddit, טוויטר (Twitter) ו-Yelp, יצאו נגדו לפני כחודשיים ברשימה שפרסמו ברשת. המכתב שפרסמו מביע התנגדות נחרצת לעמדותיו בנוגע להגירה ולאינטרנט חופשי ופתוח, וטוען כי להצעות המדיניות של המועמד תהיה השפעה שלילית על תעשיית ההיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים