באפל לומדים מטעויות ומתקדמים בנחישות להרחבת הבינה המלאכותית

טים קוק ואדי קיו סיפרו בראיון על תוכניותיהם לעתיד, בעיקר בתחום המדובר, עם יישומים כמו מפות ו-Siri ● השניים גילו מדוע החליטה החברה להוציא מערכות הפעלה בגרסאות בטא לבדיקות הציבור

טים קוק, מנכ"ל אפל

אפל (Apple) לא ממהרת לחשוף פיתוח של מוצריה לפני השקתם, וזו אחת הסיבות לכישלון כלי המפות שהשיקה החברה ב-2012, לאחר שהייתה שבעת רצון מהבדיקות הפנימיות שבוצעו ליישום בקופרטינו. מפתחיה של אפל לא הבינו – עד שכבר היה מאוחר מדי – כי נתוני המיפוי שלהם לא היו כל כך מדויקים כפי שחשבו.

כעת, במסגרת ראיון נרחב שהעניקו ל-Fast Company, מתייחסים המנכ"ל טים קוק ואדי קיו, סגן נשיא בכיר לתוכנה ושירותים בחברה, אל הנושא הכואב. "עשינו שינויים משמעותיים בכל תהליכי הפיתוח שלנו בגלל זה. לכל אחד מאיתנו שחי בקופרטינו, המפות לאזור היו די טובות, לעזאזל. נכון? אז הבעיה לא הייתה ברורה לנו. מעולם לא היינו מסוגלים להוציא אותו (את כלי המפות) למספר רב של משתמשים כדי לקבל משוב. עכשיו כבר כן", אמרו השניים. "הסיבה שאתה כלקוח תהיה מסוגל לבדוק את ה-iOS היא בגלל המפות", המשיך קיו והבהיר.

אפל השיקה גרסת בטא ציבורית ל-iOS 9 שלה בקיץ שעבר, והמשיכה לפעול על פי הקונספט החדש של שחרור גרסאות בטא לציבור בטרם הופעת הבכורה של iOS 10 בסתיו הקרוב. תכנית הבטא מאפשרת לכל אחד להירשם ולבדוק את מערכות ההפעלה iOS או MacOS, ולדווח על ביצועיהן באמצעות משלוחי משוב לחברה.

בינה מלאכותית מושלת בעמק

לענקית מקופרטינו יש תכניות גדולות בעבור המפות שלה, כעת כשהאפליקציה יציבה ואמינה. בראיון איתם רמזו קיו וקוק על חלקה הגדול יותר של בינה מלאכותית (AI) ביישום, למרות שלא גילו בדיוק מה תכלול Maps העדכנית.

רק לפני מספר ימים הודיעה אפל כי רכשה סטארט-אפ בשם טורי (Turi), בהשקעה של 200 מיליון דולרים. הפעם מדובר בחברה מסיאטל שמתמחה בלמידה חישובית באמצעות בינה מלאכותית. הרכישה הזו באה בעקבות רכישות קודמות לחיזוק תחום הבינה המלאכותית שעשתה הענקית, ושכללו בין השאר את VocalIQ, חברת סטארט-אפ בריטית שמתמחה בפיתוח טכנולוגיית דיבור, שאותה רכשה אפל אשתקד.

נכון לעכשיו, בינה מלאכותית היא המגמה השלטת בעמק הסיליקון. המתחרות המובילות של אפל, מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), עושות הימורים גדולים על הטכנולוגיה בעוזרים הקוליים שלהן – Cortana ו-Google Now (בהתאמה) – אבל דווקא Alexa של אמזון (Amazon) היא שהפתיעה את כולם. הסיבה לכך נעוצה כנראה בעובדה שאמזון פעלה במהירות על מנת לקחת את Alexa מהחומרה שלה, Echo, ולפתוח את העוזרת האישית לפיתוחיהם המתקדמים של מפתחים אחרים.

פער בין האפשרי לשימושי

למרות שהעוזרת האישית של אפל, Siri הקדימה את מתחרותיה, מבקרים טוענים שהענקית התמהמהה מדי בשיפור יכולותיה. בסתיו הקרוב תגיע Siri סוף סוף ל-Mac, אחרי שאפל פתחה את העוזרת שלה לאפליקציות צד שלישי בחודש יוני. התוצאות של ה-Siri API יגיעו ל-iOS 10 בחודש הבא.

בראיון הצביע קיו על כך שאפל נעה בזהירות עם הבינה המלאכותית, כי יש עדיין פער בין מה שאפשרי ומה ששימושי. "אתה מנסה לקבוע מה הן התכונות, מה הן הדרכים שיאפשרו לזה לעבוד ממש טוב, מה הלקוחות מחפשים, ומה הם הדברים שאתה יכול לעשות בכדי לשפר את חייהם".

ואילו קוק הסכים והוסיף וגרס כי "אנשים אוהבים דברים שהם יכולים לעשות עכשיו, ולא רק לחשוב עליהם. אני חושב על 'משפחת סילוני' (The Jetsons) מאז שהייתי ילד. אבל מדי פעם אתה רוצה שהסילונים יהפכו למציאות. זה מה שאפל כל כך גדולה בו: ליישם כמוצר דברים ולהביא אותם אליך, כך שתוכל להיות חלק מהם". זאת, לפי דבריהם של קוק וקיו, הסיבה לכך שמאמצי הבינה המלאכותית של החברה היו מעודנים יחסית עד כה.

הסמכויות המורחבות של Siri ויכולת זיהוי פנים בתצלומים, הן שני שינויים שמגיעים ל-iOS ול-MacOS בסתיו קרוב, לא מדובר בהתקדמות מסחררת אולי, אבל אין כל ספק שאפשר לצפות לדברים גדולים בהרבה שיגיעו בעתיד, ובקצב ה"אפלי" המאוד מכוון, במיוחד לנוכח הרכישות הרבות שמבצעת אפל שמתחמשת כל העת בחברות המתמחות בלמידת מכונה ובינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים